• Leu / EUR4.9437
  • Leu / GBP5.6284
  • Leu / USD5.0679
Companii

Profilul studentului la MBA: are între 35 şi 40 de ani, experienţă profesională de peste 7 ani, iar unu din trei îşi plăteşte singur şcoala

Profilul studentului la MBA: are între 35 şi 40 de ani, experienţă profesională de peste 7 ani, iar unu din trei îşi plăteşte singur şcoala

Autor: Ramona Cornea

27.06.2022, 00:03 92

Studenţii programelor de MBA şi EMBA au vârste cuprinse între 35 şi 40 de ani, ocupă poziţii manageriale în companiile lor, au o expe­rienţă profesională de 7-15 ani, iar o treime dintre ei aleg să-şi plătească cursurile din buzunarul lor, arată datele oferite de şcolile de business din România centralizate de ZF.

 

„Profilul studentului nostru nu s-a schimbat dramatic în ultimul deceniu. Atragem studenţi cu aproximativ 10 până la 15 ani de experienţă în muncă şi avem un program echilibrat din punctul de vedere al genului. În ceea ce priveşte finanţarea, vedem mai mulţi studenţi care îşi plătesc singuri studiile şi am creat burse pentru cei care aplică devreme, precum şi plata în rate pentru a ajuta la facilitarea acestei schimbări“, afirmă Alina Toader, country manager City College, University of York Europe Campus.

Roxana Farrugia, director al programului Tiffin Executive MBA, spune că profilul persoanelor care vor să urmeze un program de EMBA s-a menţinut de-a lungul anilor. Ce s-a schimbat în ultima perioadă este motivul pentru care aleg să se înscrie în astfel de programe.

„Când vorbim despre aplicanţii la MBA, trebuie să ne gândim la o persoană între 35-40 de ani, de obicei într-o poziţie de management şi cu o experienţă profesională de aproximativ 15 ani. Ce s-a schimbat totuşi în ultima perioadă este motivaţia pentru care ei aleg să urmeze astfel de programe: dacă în trecut principalul motiv pentru care un student se înscria la un program de MBA era perspectiva unor poziţii mai bune în cadrul companiilor şi, implicit, şi a unor venituri salariale mai avantajoase, în ultimii ani studenţii caută să-şi dezvolte abilităţile manageriale, capacitatea de adaptare la un mediu tot mai dinamic, dar şi la situaţii de criză“, a detaliat Roxana Farrugia.

Bianca Ioan, marketing director în cadrul ASEBUSS, afirmă că a crescut motivaţia pentru a urma un program Executive MBA, program pe care majoritatea studenţilor îl plătesc din fonduri proprii.

„Participanţii nu mai aşteaptă finalul crizelor pentru a lua decizia de înscriere, ci îşi propun să abordeze «noul normal» şi incertitudinea în paralel cu participarea în programele EMBA ale ASEBUSS. Am observat şi creşterea uşoară a numărului de femei în programele noastre, în special în Entrepreneurial MBA, unde rata este de peste 50%. A crescut şi numărul de ani de experienţă profesională/mana­gerială a partici­panţilor, ceea ce rezultă în mai mulţi participanţi cu vârsta de 40Ă înscrişi în ambele programe“, a explicat ea.

Adriana Georgescu, program manager al WU Executive MBA Bucharest, spune că în ultimii doi ani cererea pentru educaţia executivă a fost mai mare ca niciodată. Cu 32 şi 33 de studenţi, promoţiile din 2020 şi 2021 au fost cele mai mari din istoria progra­mului său, în ciuda pandemiei.

„În timpul pandemiei, companiile au sistat promovările, numărul joburilor bune s-a diminuat, astfel că managerii au apelat la programele de MBA pentru securitatea jobului sau versatilitatea oferită de un astfel de program. Am observat, de ase­menea, o uşoară creştere a vârstei medii de la 36 la 38 de ani şi, în mod proporţional, o experienţă mana­gerială medie mai mare, de la 7 la 9 ani. (...)  În privinţa modalităţii de finanţare a programului o treime dintre studenţi îşi achită cursurile din banii proprii, o treime dintre ei primesc suport de la firma angajatoare, iar pentru o treime dintre studenţi cursurile sunt sponsorizate în totalitate de către angajator“, a adăugat ea.

Vasile Strat, decanul Bucharest Business School, spune şi el că profilul studenţilor la programele şcolii sale nu s-a schimbat foarte mult în această perioadă.

„Este în continuare foarte eterogen din punctul de vedere al industriilor din care provin, poziţiile ocupate de aceştia sunt de top şi middle management, vârsta medie este 35-40 de ani. La fel ca în anii trecuţi, o parte dintre studenţi beneficiază de suport financiar din partea companiilor unde lucrează, în timp ce pentru o altă parte dintre studenţi participarea în programul EMBA reprezintă 100% o investiţie personală“, a concluzionat el. 

► „Există o creştere uşoară a numărului de femei în programele noastre, în special în Entrepreneurial MBA, unde rata este de peste 50%“.

► „Am observat o uşoară creştere a vârstei medii de la 36 la 38 de ani şi, în mod proporţional, o experienţă managerială medie mai mare“.

 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9437
Diferență: 0,0506
Ieri:
Azi: 5.0679
Diferență: 1,1496
Ieri:
Azi: 5.6284
Diferență: -0,5934
Ieri:
Azi: 5.1569
Diferență: 0,4578
Ieri: