Companii

Profitul grupului versus profitul din România al unora dintre cele mai mari jucători din FMCG: 11 din 15 companii raportează marje mai mici pe plan local de până la de 15-20 ori

ANALIZĂ ZF

Profitul grupului versus profitul din România al unora dintre cele mai mari jucători din FMCG: 11 din 15 companii raportează marje mai mici pe plan local de până la de 15-20 ori

Autor: Cristina Roşca

09.12.2021, 19:20 286

♦ Recent, 136 de state din lume, inclusiv România, au semnat un acord istoric ce prevede impunerea unui impozit minim de 15% pe profiturile multinaţionalelor şi o taxare a acestora în statele în care generează profit ♦ Pornind de la acest acord, ZF a aşezat faţă în faţă profiturile nete şi marjele pe care unele dintre marile grupuri din FMCG le realizează local şi la nivel global.

Doi producători de bere şi doi de lactate raportează în România marje de profit mai mari decât cele ale grupurilor din care fac parte, arată o analiză a ZF ce pune faţă în faţă aceiaşi indicatori la nivel local şi la nivel mondial pentru unele dintre cele mai mari companii din industria bunurilor de larg consum. Au fost analizate cifrele a 15 companii gigant, cu afaceri de miliarde de euro anual şi cu profituri ce variază şi ele de la sute de milioane la miliarde de euro. Pentru unele dintre aceste afaceri, România este o piaţă importantă, însă în totalul businessului, rezultatele locale nu cântăresc mai mult de câteva procente, iar asta în cel mai bun caz. În ceea ce priveşte profitul net, care de multe ori nu ajunge decât la câteva milioane de euro, el e practic „invizibil“ în totalul câştigului net al acestor companii.

Analiza a pornit de la acordul recent ce prevede impunerea unui impozit minim de 15% pe profiturile multinaţionalelor şi o taxare a acestora în statele în care generează profit. Acest acord a fost semnat de 136 de state din lume, inclusiv România.

Pornind de la întrebarea cum ar fi dacă în România multinaţionalele ar plăti impozit pe profiturile reale generate aici, fără să trimită banii în Cipru, Olanda sau Luxemburg, pentru optimizare fiscală, ZF a pus faţă în faţă marjele locale şi cele globale. Au fost analizat 15 companii, unele dintre cele mai mari grupuri din industria FMCG după cifra de afaceri din 2020, însă acesta nu este un top şi nu este exhaustiv.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO