Companii

Proprietarul Plus Discount: Mai multi competitori sunt interesati de magazinele din Romania

18.12.2007, 18:51 55

Grupul Tengelmann, proprietarul retelei de magazine Plus Discount, poarta discu-tii cu mai multi competitori pentru vanzarea magazinelor din Romania, insa nu a decis inca daca va iesi de pe piata, au declarat pentru ZF reprezentantii retailerului german.
Potrivit relatarilor presei internationale de pe just-food.com, printre companiile interesate de preluarea magazinelor Plus Discount de pe piata locala se numara Carrefour, retailerul care a intrat in acest an pe segmentul supermarketurilor din Romania prin achizitia retelei Artima.
Plus Discount isi regandeste in prezent strategia de operare in afara Germaniei, luand in calcul si varianta vanzarii magazinelor. Recent, retailerii Tesco si Rewe au avansat fiecare cate o oferta de 250 mil. euro pentru preluarea retelei Plus Discount din Cehia cu 145 de unitati, a relatat Thomson Merger News.
Plus a realizat vanzari de 448,5 mil. euro in Cehia, in anul fiscal incheiat la finele lunii aprilie. In luna iulie, Carrefour a anuntat preluarea retelei Plus din Spania, cu o suprafata totala de vanzare de 117.000 de metri patrati si vanzari de 474 mil. euro, pentru care a platit 200 mil. euro.
Retailerul nu a iesit insa de pe piata Germaniei, unde a incheiat in urma cu aproximativ o luna un joint-venture cu Edeka, cele doua companii avand vanzari cumulate de 11 miliarde de euro pe aceasta piata. In prezent, Plus Discount Romania opereaza 48 de magazine cu o suprafata de vanzare totala de aproximativ 50.000 de metri patrati.
Retailerul a inceput analiza pietei romanesti in anul 2003, iar la finele lui 2005 a intrat oficial in Romania prin deschiderea concomitenta a 11 magazine, dupa ce anterior inaugurase un centru logistic in orasul Ploiesti. Compania a inregistrat in anul fiscal incheiat la 30 aprilie 2007 o cifra de afaceri de 126,5 mil. euro, avand la acel moment 39 de magazine deschise.
Planurile de extindere Plus in Romania prevad dezvoltarea unei retele de 170 de unitati pana in 2010, prin investitii medii de 1,5 mil. euro pentru fiecare deschidere de magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO