Companii

Proprietarul Zara ar putea ajunge la afaceri de 150 mil. euro în România

Autor: Cristina Rosca

16.12.2011, 11:22 177

Liderul pieţei locale de fashion Inditex, prezent în România cu şapte dintre cele opt branduri ale sale - Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti - a fost cel mai activ jucător în expansiune de pe piaţa pe care activează.

Spaniolii au deschis în acest an 21 de magazine noi, accelerând ritmul expansiunii din ultimii doi ani, când au deschis câte 14 unităţi pe an.

Ultima deschidere a avut loc săptămâna trecut la partetul Unirea Shopping Center, unde a fost inaugurat magazinul Stradivarius. La parterul centrului comercial mai există Zara, Zara Home, Bershka şi Pull&Bear.

Când trag linie, spaniolii au 72 de magazine, reuşind astfel să îşi consolideze poziţia de cel mai extins lanţ de magazine de fashion (preponderent îmbrăcăminte).

Retailerul prezent pe piaţa locală cu toate brandurile mai puţin Uterque (care se adresează persoanelor cu venituri peste medie) a mizat pe deschideri în acelaşi an în care unul dintre cei mai mari competitori la nivel mondial, grupul suedez H&M, a început să deschidă primele magazine în România.

Unul dintre motivele pentru care continuă să investească este faptul că piaţa locală va creşte puternic în următorii ani, de la 1,9 mld. euro anul trecut la peste 4 mld. euro în 2020, potrivit estimărilor analiştilor de la Euromonitor.

Cel mai concludent exemplu în acest sens este Inditex.

Deşi economia era lovită de criza financiară şi consumul intra pe o pantă descendentă, anii 2009 şi 2010 nu au fost ani de criză pentru grupul spaniol Inditex, în condiţiile în care au continuat să deschidă magazine, mai exact câte 14 în fiecare din ultimii doi ani, şi afacerile au crescut de la circa 45 de milioane de euro - suma nu include afacerile Stradivarius şi Zara Home, care nu sunt publice pe ONRC - la 75 de milioane de euro în 2009 şi la circa 100 de milioane de euro anul trecut.

Mai mult, anul acesta, cu 21 de noi magazine, ar putea ajunge la 150 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO