Companii

ProTv International este al doilea canal TV international din Europa ca distributie dupa Channel One din Rusia

ProTv International este al doilea canal TV international din Europa ca distributie dupa Channel One din Rusia

Doina Gradea a preluat functia de director executiv al ProTv International in urma cu sase ani, an in care postul a fost relansat

28.04.2010, 23:05 837

ProTv International, primul canal TV privat de pe piata localalansat in urma cu zece ani si dedicat exclusiv romanilor de pestehotare, este canalul romanesc cu cea mai mare distributie in lumesi al doilea canal TV international din Europa, dupa Channel Onedin Rusia, spune Doina Gradea, directorul executiv al postului.

"Vrem sa crestem acoperirea folosind toate formele dedistributie posibile astfel incat sa fim si mai accesibili pentrucat mai multi romani. Din punctul de vedere al continutului, celmai provocator produs va fi un program de Stiri ProTv Internationalcare va ilustra realitatea in care romanii de peste hotare isitraiesc viata. Programul va fi realizat in mare parte princontributia telespectatorilor nostri. Ei vor fi corespondentiiProTv International", explica Doina Gradea, care a preluat functiade director executiv al ProTv International in urma cu sase ani, anin care postul a fost relansat.

Odata cu relansarea, in grila de programe a ProTv Internationals-a produs o schimbare majora, in sensul ca, daca pana atunci 99%din programe erau preluate de la ProTv si ACASA, canalul a ajunstreptat la 30% productii proprii precum: "Weekend cu MonicaDascalu", "Descopera Romania", "Asculta-ti muzica de acasa","Privesti ce iubesti", "Romani de succes" sau "De Suflet"."Investim destul de multe resurse financiare pentru acesteproductii. La doi ani de la relansarea din 2004, ProTvInternational a devenit profitabil. Anul 2009 a fost cel maispectaculos din punct de vedere financiar."

ProTv International emite in toata Europa, in SUA, Africa deNord si in tari din Orientul Mijlociu. La lansare, canalul Tv eradistribuit doar in Israel si in Statele Unite si Canada, in timp cein Europa era receptionat direct de pe satelit, semnalul fiindnecodat. "Din 2004 am facut eforturi pentru a asigura o distributiede masa, in special in Europa. O crestere majora a distributieiacestui canal a fost inregistrata in perioada 2005-2009 cand amsemnat contracte de distributie cu cei mai mari operatori dinSpania, Germania, Italia, Portugalia", explica Doina Gradea.

Scaderea veniturilor din publicitate pe fondul reduceriibugetelor de advertising pentru campaniile dedicate romanilor dinstrainatate, din cauza crizei, a fost compensata de veniturileprovenite din distributie, care ocupa cea mai mare pondere inafacerile ProTv International.

"Eram pe un trend crescator ca distributie si ca notorietate debrand pe piata europeana, atribute care ne asigurau conditiile celemai bune sa atragem si clienti de publicitate, altii decat cei cucare lucram deja. Clientii din advertising au produse si serviciidedicate lor exclusiv. Criza ne-a afectat in sensul ca toti acestiadvertiseri nu si-au mai permis aceste campanii dedicate romanilor,le-au redus sau le-au eliminat, lucru care ne-a afectatsemnificativ veniturile din publicitate, insa estimam o revenire apietei."

Cele mai vizionate programe la ProTv International sunt stirile,serialele si emisiunile de entertainment. ProTv International faceparte din compania PRO TV SA, care mai detine posturile deteleviziune Pro TV, Pro Cinema, Acasa, Sport.ro si MTV Romania.Anul trecut, toate canalele reunite in compania PRO TV SA au avut ocifra de afaceri de 176 mil. dolari cu un profit operational(EBITDA) de 38,5 milioane dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO