Companii

Purcari Wineries, venituri de 84 mil.lei în S1, în scădere cu 3%, şi profit net cu 9% mai mic. Vânzările din România, principala piaţă a grupului, au crescut cu 24%

Purcari Wineries, venituri de 84 mil.lei în S1, în...

Autor: Roxana Rosu

20.08.2020, 09:31 428

Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat în primul semestru al anului o diminuare cu 3% a veniturilor, la 84,9 milioane lei, în timp ce profitul net s-a redus cu 9%, la 15,5 milioane lei, pe fondul contextului creat de pandemie şi a restricţiilor din sectorul HORECA.

EBITDA a scăzut cu 6%, cu o marjă de 33%.

“Fiind o companie obisnuita sa creasca de mai multi ani cu rate inalte de doua cifre, nu acceptam cu usurinta rezultatele trimestrului doi. Acestea fiind spuse, echipa noastra a depus un efort enorm pentru a face fata numeroaselor provocari generate de pandemie si doresc sa-mi exprim profunda recunostinta tututor pentru munca si dedicatia depusa. Credem ca orice criza deschide si oportunitati, iar cresterea puternica a cotei de piata inregistrata de Grup este un testament al fortei brandurilor si canalelor noastre de distributie. Noi am continuat investitiile pentru a ne pregati de revenirea iminenta a consumului si suntem bine pozitionati pentru a iesi invingatori din aceasta criza” a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Declinul veniturilor a fost determinat in principal de performantele modeste in China (-70%) si Moldova (-49%), ultima fiind intr-o mai mare masura dependenta de segmentele HoReCa si Duty Free, precum si vanzarile de turism ale Chateau Purcari, care au fost puternic afectate de carantina.

In contrast, vânzările din România, principala piaţă a grupului, au crescut cu 24%, la circa 43 mil.lei, iar cota de piaţă s-a majorat cu 5 puncte pentru brandul Purcari, pe segmentul premium.

Grupul, fondat în Republica Moldova, a înregistrat creşteri şi în Polonia, de 6%, şi Ucraina, 51%. În Slovacia şi Cehia, veniturile s-au redus cu 4%, fiind influenţate de un impact negativ mai puternic al Covid-19 în primul trimestru, dar au revenit pe creştere în trimestrul 2.

Datoriile nete ale Grupului au scazut cu 10% în comparatie cu sfarsitul lui 2019, iar raportul Datoriei nete la EBITDA pentru ultimele 12 luni s-a imbunatatit la 1.4 ori.

La nivelul grupului, după scăderea din T2, vânzările au revenit pe creştere în iulie, iar comenzile din august menţin aceeaşi tendinţă.

Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan si Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din Europa Centrala si de Est. Grupul gestioneaza in jur de 1.400 de hectare de podgorii si opereaza patru platforme de productie in Romania si Moldova. Grupul este lider in segmentul de vinuri premium din Romania, cu o cota de circa 30% si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 30 de tari. 

Grupul e condus de Victor Bostan, printre investitori fiind fonduri precum Fiera Capital, Conseq, East Capital, SEB, Franklin Templeton, Aberdeen Standard si Horizon Capital.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO