Intrat în al 11-lea an de mandat ca şef al Renault, Carlos Ghosn, 61 de ani, unul dintre cei mai puternici executivi din auto, omul în mandatul căruia Dacia a ajuns cea mai mare companie din România şi cel mai mare exportator din economia locală, spune că „luptă“ pentru a menţine competitivă uzina de la Mioveni, „o miză mare“ pentru grup.
„Vom face totul pentru a ne asigura că furnizorii noştri şi uzina din România rămân competitive“, a spus Carlos Ghosn răspunzând la una dintre cele trei întrebări adresate de ZF în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
La scurt timp după ce „a dezvelit“ noul Renault Mégane, Carlos Ghosn a venit la o discuţie cu peste 50 de jurnalişti din lume. Executivul, care câştigă în jur de 20 mil. euro anual şi care nu are succesor în conducerea grupului, păstrează astfel un obicei al Renault de a organiza la saloanele auto de prim rang întâlniri restrânse între top managementul alianţei Renault-Nissan şi jurnalişti care scriu pentru cele mai prestigioase publicaţii sau agenţii de ştiri precum Reuters, Wall Street Journal, Financial Times sau Automotive News.
WikiZF: Profilul companieiRenault
Mesajul lui Ghosn privind competitivitatea uzinei din România vine în contextul în care atenţia este acum îndreptată asupra marilor pieţe emergente precum Mexic, unde alianţa are o nouă uzină pentru brandul premium Infiniti, America de Sud şi India, pieţele care contribuie din plin la creşterea pieţei auto mondiale.
„Nu toate componentele trebuie produse într-un singur loc (…). O investiţie în producţie are în spate o decizie economică. Nu vom produce totul în România pentru Dacia, aşa cum nu producem totul în Franţa sau Spania“, a subliniat Carlos Ghosn motivând astfel decizia grupului de a produce în Spania, la Sevilla, o cutie de viteze pilotată care va echipa exclusiv modelele Logan şi Sandero.
WikiZF: Profilul companieiAutomobile Dacia
În ultimii cinci ani producţia totală a grupului Renault a crescut cu numai 72.000 de unităţi, în timp ce producţia maşinilor fabricate pe platforma Logan s-a majorat cu 600.000 de unităţi, Dacia ajungând la o contribuţie de 40% în vânzările grupului.
În acest interval a fost lansat SUV-ul Duster, iar uzina din Tanger (Maroc) – văzută ca o posibilă ameninţare pentru fabrica românească - a intrat în producţie. Cu toate acestea, Ghosn spunea în 2013 că Dacia nu este nimic altceva decât o marcă a grupului francez, iar uzina din România trebuie să rămână competitivă. Ideea de competitivitate apare în ultimii ani în toate discursurile publice ale şefilor Renault, care arată de fiecare dată spre alternativa Maroc, unde salariile sunt de 250 de euro faţă de o medie de 800 de euro la Mioveni.