Companii

QAB spune ca a crescut cu 37%, dar nu pana la cat

QAB spune ca a crescut cu 37%, dar nu pana la cat
22.07.2003, 00:00 52

Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul bauturilor racoritoare Pepsi, Prigat, Lipton Ice Tea, Kick si al apei minerale Perla, a anuntat "o crestere" de 37% pe trimestrul al doilea al anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Reprezentantii companiei nuau precizat daca este vorba de cresterea in volum sau in valoare a vanzarilor companiei.
Cea mai mare rata de crestere au generat-o produsele PepsiCo, cu 58%, Prigat inregistrand o crestere de 31%, iar apa minerala Perla de doar 8%.
Potrivit directorului de marketing al companiei, Eusediu Margasoiu, cresterile inregistrate se datoreaza "inovatiilor" si campaniilor promotionale realizate in aceasta perioada.
"Lansarea unor ambalaje inovative (Prigat Gable Top), a unor arome complet noi pe piata locala (cum este Mirinda Tropical Peach), si a unor branduri unice in Romania (Mountain Dew) au generat 25% din cresterea QAB, inregistrata in trimestrul care s-a sfarsit”, a declarat Margasoiu.
Pentru acest an, QAB estimeaza o crestere de cel putin 20% fata de 2002, ceea ce ar face ca vanzarile companiei sa atinga in jur de 60 milioane de dolari.
In 2001, QAB a avut vanzari de aproximativ 38 milioane de dolari, conform datelor Ministerului de Finante, iar pentru 2002 compania a anuntat o crestere de 27%, astfel incat vanzarile au ajuns la circa 48 mil. $.
Recent, QAB a anuntat o investitie de sapte milioane de dolari, intr-un nou centru de productie, situat in judetul Covasna.
Aceasta este a doua fabrica pentru sucuri a companiei, prima fiind situata in Bucuresti.
QAB mai are o fabrica pentru productia de doze metalice, in Caransebes, si o fabrica pentru apele minerale Perla, la Sancraieni.
In prima jumatate a anului, compania a investit 2,4 milioane de dolari in productie.
QAB are o retea de 38 de distribuitori, din care 15 sunt directi.
Compania are 930 de angajati, iar fata de trimestrul al doilea al anului trecut numarul de angajati a crescut cu 9%, conform lui Margasoiu.
Piata bauturilor racoritoare a devenit extrem de competitiva in ultimii ani, companiile de profil fiind nevoite sa investeasca in productie pentru a acoperi cererea.
Ultimul exemplu in acest sens este Coca-Cola, care a mai instalat o linie de productie la Oradea, investitie estimata la peste un milion de dolari.
Coca-Cola are in Romania opt fabrici, din care trei sunt pentru productia de ape minerale.
Principalii jucatori de pe piata racoritoarelor sunt European Drinks, Coca-Cola si QAB.
Piata sucurilor racoritoarelor se ridica la aproximativ 250 milioane de dolari, conform unor estimari.
Studii de piata arata ca anul acesta piata racoritoarelor va inregistra o crestere de 10%.
In total, piata bauturilor nealcoolice, care include si apele minerale, este estimata la peste 500 milioane de dolari.
claudia.covaci@zf.ro

AFACERI DE LA ZERO