Companii

„Rabla” aduce un plus de 10% vanzarilor VW

28.04.2010, 23:08 45

Bogdan Florea, seful marcii Volkswagen autoturisme in cadrulPorsche Romania - importatorul marcilor grupului german, seasteapta la o crestere a comenzilor la nivelul lunii aprilie, pefondul programului "Rabla", demarat in ultima saptamana dinfebruarie.

"Aprilie a fost pentru noi aproximativ la acelasi nivel cumartie din punctul de vedere al livrarilor, in timp ce comenzile auurcat cu 10% comparativ cu luna anterioara", a spus Florea, care apreluat functia de brand manager Volkswagen autoturisme la 1aprilie, anterior ocupand pozitia de area sales manager pentruVolkswagen in cadrul Porsche Romania.

Vanzarile Volkswagen pe piata locala au inregistrat in primultrimestru al acestui an un declin de 47%, la aproape 1.400 demasini. La nivelul lunii martie, declinul vanzarilor a incetinit la14%, la un nivel de 660 de unitati.

Volkswagen a fost in 2008 cea mai bine vanduta marca de import,cu o cota de piata de 7,4%, in timp ce anul trecut a ocupat pozitiasecunda in topul vanzarilor de masini din import, potrivitstatisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor deAutomobile (APIA), fiind depasita de Hyundai, marca ale careimasini vandute se regasesc insa numai in proportie de 50% ininmatricularile auto din 2009.

In ceea ce priveste evolutia retelei de dealeri a Volkswagen,planurile de extindere sunt legate de evolutia pietei auto locale.Pe de alta parte, in conditiile in care Volkswagen este cea maiimportata marca atunci cand vine vorba de second-hand, importantaserviceului a crescut acum de la 30 la 50% din totalul businessuluiunui dealer.

"La dealeri, ponderea service-ului si serviciilor aftersales aajuns in prezent la 50% din business, aproape la egalitate cuvanzarile de masini. Inainte partea de vanzari de masini noi avea opondere spre 70%, iar acum a ajuns la 50%, si in anumite cazurichiar sub 50%", a spus seful VW, care a subliniat ca in prezent nuexista dealeri VW care sa fi inchis vreun showroom, in conditiilein care 10% din cele 400 de centre auto din piata locala si-auinchis portile.

Piata auto din acest an este estimata la 100.000 de masini, inscadere fata de targetul de 115.000 de unitati de la inceputulacestui an, potrivit oficialilor Asociatiei Producatorilor siImportatorilor de Automobile (APIA).

Jumatate din vanzari, generate de Rabla

Vanzarile programului "Rabla" din acest an ar putea contribui cumai mult de 50% la piata auto din acest an, estimata la 100.000 demasini, in conditiile in care programul a fost majorat pentru adoua oara de la 110.000 la 160.000 de tichete. De la demarareaprogramului de casare si pana in prezent in cadrul programului"Rabla" s-au vandut 12.300 de masini. In conditiile in care pentrufiecare automobil vandut in cadrul programului de casare seutilizeaza in medie 2,9 vouchere, cele 160.000 de tichete invaloare de aproape 900 de euro fiecare ar putea contribui cuaproape 55.000 de masini la piata din acest an, cel mai mareprocent, dupa ce anul trecut "Rabla" a ajuns la aproape un sfertdin vanzarile de masini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO