Companii

Radiografia businessului Inditex, proprietarul Zara, în România: Business de 1,7 miliarde de lei, fiecare din cele opt branduri are afaceri în creştere, iar marja de profit merge spre 20%

Radiografia businessului Inditex, proprietarul Zara, în...

Autor: Cristina Roşca

19.06.2019, 18:30 301

Grupul spaniol Inditex, controlat de miliardarul Amancio Ortega, a ajuns anul trecut la afaceri de 1,7 mld. lei (370 de milioane de euro) în România, cu aproape 10% mai mult decât în 2017. Toate cele opt branduri ale ibericilor şi-au majorat businessul în 2018 cu rate cuprinse între 2% (Bershka) şi 33% (Uterque). În continuare Zara, brandul fanion al grupului, este responsabil pentru jumătate din business, alte patru mărci contribuie fiecare cu 150-250 mil. lei la total, iar celelalte trei au afaceri de milioane sau zeci de milioane de lei.

Gigantul din domeniul modei Inditex, care deţine în portofoliu mai multe mărci printre care şi Zara, are în România afaceri de 370 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că piaţa locală contribuie cu mai puţin de 2% la businessul total care a ajuns la 26,1 mld. euro anul trecut. Totuşi, afacerile din România cresc mai rapid, cu aproape 10% în 2018, faţă de doar 3% la nivel mondial, semn că piaţa locală devine tot mai importantă pentru grup.

Inditex deţine circa 7.500 de magazine fizice pe aproape 100 de pieţe, iar acestora li se adaugă operaţiunile online din peste 200 de ţări. În România spaniolii deţin circa 120 de unităţi offline, iar fiecare dintre cele opt branduri are şi operaţiuni online. Acestea din urmă nu sunt însă operate pe firmele din România, unde sunt înregistrate doar vânzările din offline.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO