Companii

Radiografia comerţului alimentar, o piaţă de 22 mld. euro: Hipermarketurile „mănâncă“ cei mai mulţi bani, dar vin tare din spate magazinele mici şi cele de discount

ANALIZĂ

Principalele produse vândute în segment sunt cele alimentare, cu 52,1% din vânzări, urmate de cele de drogherie cu 16,9%. Băuturile alcoolice şi non-alcoolice primesc 15% şi respectiv 16% din banii cheltuiţi în comerţul alimentar.

Principalele produse vândute în segment sunt cele alimentare, cu 52,1% din vânzări, urmate de cele de drogherie cu 16,9%. Băuturile alcoolice şi non-alcoolice primesc 15% şi respectiv 16% din banii cheltuiţi în comerţul alimentar.

Autor: Cristina Roşca

21.08.2020, 17:00 1456

♦ Comerţul modern a ajuns anul trecut să aibă o cotă de piaţă de 61% în tot ce înseamnă comerţul cu dominantă alimentară ♦ Sunt incluse aici vânzările hipermarketurilor, ale supermarketurilor, magazinelor de discount, minimarketurilor moderne şi benzinărilor ♦ Restul de 39% este aportul jucătorilor din comerţul tradiţional.

Mai bine de un sfert din banii cheltuiţi în comerţul cu dominantă alimentară anul trecut au fost lăsaţi la casele de marcat ale hipermarketurilor, acesta fiind în continuare cel mai important segment din comerţul modern, arată datele Kaufland, prezentate în raportul anual de sustenabilitate.

„Sectorul de retail FMCG este o piaţă dominată de 10 jucători internaţionali. Circa 61% din piaţă poate fi încadrată ca modern retail (comerţ modern – trad.), ceea ce include un segment de hipermarketuri ce acoperă 27,5% din piaţă“, spun reprezentanţii Kaufland.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO