Companii

Radiografia comerţului cu dominantă alimentară: În ultimii doi ani magazinele de tip discount au câştigat 5% cotă de piaţă, într-o industrie unde hipermarketurile şi magazinele tradiţionale pierd teren

ANALIZĂ

Radiografia comerţului cu dominantă alimentară: În...

Autor: Cristina Roşca

10.10.2020, 14:49 447

► Comerţul tradiţional mai are doar 32% din piaţa cu dominantă alimentară, an de an cedând câteva procente jucătorilor care operează magazine moderne şi care au ajuns la 68% cotă de piaţă.

► În fiecare an se deschid 350-400 de magazine moderne – supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă - şi se închid câteva sute sau chiar mii de magazine tradiţionale.

Maga­zinele de tip discount au ajuns să „mănânce“ aproa­pe 20% din comerţul cu dominantă alimentară, o piaţă evaluată la 20-22 mld. euro conform celor mai recente date ZF.

Astfel, acest format a depăşit pentru prima dată din punct de vedere al cotei de piaţă segmentul supermarketurilor (17%), dar este în continuare departe de cel al hiper­marketurilor (25%), arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK.

Totuşi, este interesant de observat şi faptul că cele trei formate au evoluţii diferite în România, mai exact magazinele de tip discount precum Lidl, Penny sau Supeco (brand al Carrefour) se dezvoltă accelerat şi câştigă teren, supermarketurile (Mega Image, Profi sau Carrefour Market) se menţin în ceea ce priveşte cota de piaţă deşi expansiunea e rapidă, iar hipermarketurile pierd teren.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO