► Comerţul tradiţional mai are doar 32% din piaţa cu dominantă alimentară, an de an cedând câteva procente jucătorilor care operează magazine moderne şi care au ajuns la 68% cotă de piaţă.
► În fiecare an se deschid 350-400 de magazine moderne – supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă - şi se închid câteva sute sau chiar mii de magazine tradiţionale.
Magazinele de tip discount au ajuns să „mănânce“ aproape 20% din comerţul cu dominantă alimentară, o piaţă evaluată la 20-22 mld. euro conform celor mai recente date ZF.
Astfel, acest format a depăşit pentru prima dată din punct de vedere al cotei de piaţă segmentul supermarketurilor (17%), dar este în continuare departe de cel al hipermarketurilor (25%), arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK.
Totuşi, este interesant de observat şi faptul că cele trei formate au evoluţii diferite în România, mai exact magazinele de tip discount precum Lidl, Penny sau Supeco (brand al Carrefour) se dezvoltă accelerat şi câştigă teren, supermarketurile (Mega Image, Profi sau Carrefour Market) se menţin în ceea ce priveşte cota de piaţă deşi expansiunea e rapidă, iar hipermarketurile pierd teren.