♦ Universul de comerţ modern a depăşit anul trecut pragul de 4.000 de magazine ♦ Doar reţelele de cash&carry au stat pe loc cu expansiunea ♦ Auchan, Kaufland, Carrefour, Penny şi Cora au deschis mai multe magazine în 2022 vs 2021.
Jucătorii din comerţul modern cu dominantă alimentară au deschis anul trecut peste 400 de magazine noi, în special unităţi mici, de tip proximitate modernă, supermarketuri şi discount, dar şi hipermarketuri. Deşi numărul deschiderilor a fost aproape de maximele istorice, se remarcă totuşi o încetinire a vitezei de expansiune faţă de 2021, al doilea an de pandemie, când au fost inaugurate 443 de unităţi, conform unei analize ZF pe baza datelor din piaţă.
Criza sanitară a fost o perioadă bună pentru comerţul alimentar în termeni de vânzări, dat fiind că oamenii au stat mai mult în casă şi au cumpărat din magazine, mai degrabă decât să iasă în oraş şi să se plimbe. Plus că au fost bani în piaţă, iar comerţul alimentar nu a fost aproape deloc afectat de restricţii, excepţie făcând magazinele din malluri.