Companii

Radiografia comerţului modern: Marile lanţuri au deschis şi anul trecut peste 400 de magazine noi, dar ritmul de extindere frânează faţă de 2021. Profi, Mega Image şi Lidl au frânat - mai mult sau mai puţin - dezvoltarea

Radiografia comerţului modern: Marile lanţuri au...

Autor: Cristina Roşca

16.01.2023, 16:00 468

Universul de comerţ modern a depăşit anul trecut pragul de 4.000 de magazine Doar reţelele de cash&carry au stat pe loc cu expansiunea Auchan, Kaufland, Carrefour, Penny şi Cora au deschis mai multe magazine în 2022 vs 2021.

Jucătorii din comerţul mo­dern cu dominantă alimentară au deschis anul trecut peste 400 de magazine noi, în special unităţi mici, de tip proximitate modernă, supermarketuri şi dis­count, dar şi hipermarketuri. Deşi numărul deschiderilor a fost aproape de maximele istorice, se remarcă totuşi o încetinire a vitezei de expansiune faţă de 2021, al doilea an de pandemie, când au fost inaugurate 443 de unităţi, conform unei analize ZF pe baza datelor din piaţă.

Criza sanitară a fost o peri­oadă bună pentru comerţul ali­mentar în termeni de vânzări, dat fiind că oamenii au stat mai mult în casă şi au cumpărat din maga­zine, mai degrabă decât să iasă în oraş şi să se plimbe. Plus că au fost bani în piaţă, iar comerţul alimen­tar nu a fost aproape deloc afectat de res­tricţii, excepţie făcând ma­ga­­zinele din malluri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO