Companii

Radiografia comerţului modern: Marile lanţuri au deschis şi anul trecut peste 400 de magazine noi, dar ritmul de extindere frânează faţă de 2021. Profi, Mega Image şi Lidl au frânat - mai mult sau mai puţin - dezvoltarea

Radiografia comerţului modern: Marile lanţuri au...

Autor: Cristina Roşca

16.01.2023, 16:00 467

Universul de comerţ modern a depăşit anul trecut pragul de 4.000 de magazine Doar reţelele de cash&carry au stat pe loc cu expansiunea Auchan, Kaufland, Carrefour, Penny şi Cora au deschis mai multe magazine în 2022 vs 2021.

Jucătorii din comerţul mo­dern cu dominantă alimentară au deschis anul trecut peste 400 de magazine noi, în special unităţi mici, de tip proximitate modernă, supermarketuri şi dis­count, dar şi hipermarketuri. Deşi numărul deschiderilor a fost aproape de maximele istorice, se remarcă totuşi o încetinire a vitezei de expansiune faţă de 2021, al doilea an de pandemie, când au fost inaugurate 443 de unităţi, conform unei analize ZF pe baza datelor din piaţă.

Criza sanitară a fost o peri­oadă bună pentru comerţul ali­mentar în termeni de vânzări, dat fiind că oamenii au stat mai mult în casă şi au cumpărat din maga­zine, mai degrabă decât să iasă în oraş şi să se plimbe. Plus că au fost bani în piaţă, iar comerţul alimen­tar nu a fost aproape deloc afectat de res­tricţii, excepţie făcând ma­ga­­zinele din malluri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO