Companii

Radiografia comerţului tradiţional. ZF a conturat în premieră harta chioşcurilor şi alimentarelor din România. Ziarul Financiar a lansat pe 1 iunie prima ediţie a catalogului Atlasul de business al României, care cuprinde 40 de hărţi care transpun în imagini mediul economic local

Radiografia comerţului tradiţional. ZF a conturat în...

Autor: Cristina Roşca

03.06.2022, 00:07 610

România are astăzi aproape 50.000 de microîntreprinderi active în comerţul alimentar local, e vorba de acele afaceri care operează magazinele tradiţionale şi chioşcurile care luptă în continuare cu marile lanţuri internaţionale. Este dificil de configurat o hartă exactă a comerţului tradiţional local, o piaţă extrem de fragmentată, dominată de afaceri de familie, unde fiecare antreprenor operează de regulă doar unu-două magazine. Cert e că zi de zi se mai închid unităţi noi, anual fiind câteva mii de astfel de magazine care trag obloanele. Există şi unele, mult mai puţine, care se deschid.

Cumpăraţi AICI Atlasul de Business al României. 

Pentru a putea contura o astfel de hartă, Ziarul Financiar a analizat situaţia pe judeţe pentru microîntreprinderile (companii cu 0-9 salariaţi şi cu o cifră de afaceri de până în 2 milioane de euro) care şi-au declarat CAEN-ul 4711 - Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun. Pentru harta comerţului tradiţional, au fost selectate doar microîntreprinderile dat fiind că un magazin din segment are, în mod normal, afaceri sub acest prag de 2 milioane de euro, conform datelor ZF obţinute de la jucătorii din domeniu.

Cum arată harta şi ce poveşti spune ea, descoperiţi în Atlasul de business al României.