Numărul companiilor active în industria FMCG a scăzut în perioada 2008 – 2015 cu aproape 17%, în timp ce businessul lor cumulat a avut un plus de 26%, semn că jucătorii rămaşi în piaţă au devenit mai puternici, arată calculele ZF realizate pe baza datelor companiei de consultanţă Coface.
Businessul companiilor active în industria alimentară, a legumelor-fructelor, a produselor din tutun sau a băuturilor a crescut cumulat într-o perioadă în care consumul încă nu a recuperat declinul faţă de 2008, ultimul an de boom economic.
Consumul intern a crescut anul trecut cu 8,9%, amintind de anii de boom, şi a redevenit principalul motor al economiei după un an agricol slab şi un avans mai temperat al exporturilor. Totuşi, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, principalul indicator al consumului, încă mai are de recuperat 1,6% pentru a reveni la nivelul din 2008, unul dintre cei mai buni ani pentru economia locală, potrivit calculelor ZF.