Pe o piaţă a uleiurilor estimată în 2016 la 361,1 de milioane de dolari, consumul de ulei de floarea-soarelui reprezintă aproape trei sferturi din valoarea totală. În contextul în care puterea de cumpărare a crescut, se remarcă un avans al vânzărilor la produse mai scumpe, considerate însă şi mai sănătoase. Astfel, unul dintre segmentele care a crescut puternic este uleiul de măsline, care şi-a dublat valoarea de piaţă în ultimii cinci ani, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Euromonitor. La polul opus, vânzările de ulei de floarea-soarelui au început să scadă în valoare în ultimii ani, în contextul în care românii aleg să cumpere produse mai scumpe şi mai sănătoase. În continuare însă, în România piaţa uleiului a fost şi rămâne dominată de segmentul de ulei de floarea-soarelui, dar ponderea ponderea uleiului de măsline a crescut semnificativ de la an la an, până la circa 16% din piaţă. Uleiul de porumb se află pe locul trei ca pondere în piaţă, cu o valoare de 10,8 milioane de dolari. Potrivit specialiştilor, uleiul de porumb este foarte sănătos pentru prăjire deoarece resistă mai bine ca alte uleiuri, însă preţul uneori dublu sau triplu faţă de cel de floarea-soarelui nu îi permite o avansare substanţială în valoare.