Companii

Radiografia pieţei săpunului din Europa. Un român cheltuie anual 2,3 euro pe săpun, o sumă similară cu cea plătită de un ceh sau un neamţ. Preţurile sunt şi ele aliniate, salariile nu

Radiografia pieţei săpunului din Europa. Un român cheltuie anual 2,3 euro pe săpun, o sumă similară cu cea plătită de un ceh sau un neamţ. Preţurile sunt şi ele aliniate, salariile nu

Autor: Cristina Roşca

06.07.2020, 16:35 149

♦ România şi Polonia sunt ţările unde consumatorii cumpără în continuare mai mult săpun solid decât lichid, pe când în Cehia, Ungaria şi Germania e invers ♦ Grupul anglo-olandez Unilever este de departe cel mai mare jucător din piaţă, fiind lider în majoritatea ţărilor, uneori pe ambele categorii săpun solid şi săpun lichid ♦ Doar în Polonia sunt alte nume la vârf, însă şi aici Unilever e în top cinci.

Un român cheltuie anual 2,3 euro pe săpun solid şi lichid, suma fiind cea mai mică dintre ţările europene analizate de ZF. Ea nu e cu mult diferită de cea plătită de un neamţ (2,7 euro) sau un ceh (2,6 euro), dar e aproape la jumătate faţă de cât scoate din buzunar an de an un polonez (4,3 euro). Consumul cantitativ per capita în România este relativ similar cu cel din Polonia sau Cehia, şi nu cu mult sub cel din Germania, cea mai dezvoltată economie europeană.

De regulă, sumele cheltuite pe anumite produse pot fi influenţate de preţurile acestora care pot fi raportate la puterea de cumpărare. Mai exact, România este a doua cea mai săracă ţară din UE, cu un salariu mediu net de puţin peste 650 de euro lunar. Mai mult, preţurile sunt în medie la jumătate faţă de media UE. Însă, sunt multe cazuri în care ele sunt aliniate deşi salariul este la jumătate faţă de cel din ţările din regiune şi de 4-5 ori mai mic decât în Occident.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO