Companii

Radiografia retailului alimentar în regiune în 2022: Piaţa din România e apropiată de cea din Cehia, deşi populaţia e de două ori mai numeroasă

Radiografia retailului alimentar în regiune în 2022:...

Autor: Cristina Roşca

08.09.2023, 00:07 1553

Piaţa totală de retail alimentar din România, ce cuprinde atât vânzările offline, cât şi pe cele online, depăşeşte uşor 22 mld. euro. Ea este de peste trei ori mai mică decât cea din Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiunea Europei Centrale şi de Est, deşi populaţia e doar la jumătate. Mai mult, suma cheltuită pe alimente, băuturi şi bunuri de îngrijire este apropiată de cea din Cehia, o ţară mult mai mică, cu o populaţie de doar 10,5 milioane de oameni, arată datele din raportul State of Grocery in Central Europe 2023 - McKinsey & Company.

Aceste cifre ilustrează de fapt că puterea de cumpărare diferă puternic între statele din regiune şi, deşi economia României avansează rapid, mai are până să prindă din urmă ţările mai dezvoltate. Iar asta în condiţiile în care, deşi există diferenţe de preţuri între statele din Europa Centrală, ele nu sunt atât de mari cât să justifice asemenea decalaje. Mai mult, sunt situaţii în care România e mai scumpă decât alte ţări.

Românii au cheltuit anul trecut 21,6 mld. euro în retailul alimentar offline, suma fiind cu 16% mai mare decât în 2021. În ceea ce priveşte canalul online, acesta a atras cheltuieli de 442 mil. euro, cu 31% mai mult decât în anul anterior.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO