Companii

Radu Florescu, CEO Centrade, ar putea aduce în România un serviciu gen Uber pentru curierat

Tom Fiorita

Tom Fiorita

Autor: Roxana Rosu

12.02.2018, 14:18 1687

Point Pick-up(PPUP), una din cele mai puternice platforme digitale de curierat din Statele Unite ale Americii, dezvoltată de Tom Fiorita şi Radu Florescu, analizează piaţa românească şi ar putea lansa operaţiunile locale în acest an, oferind un serviciu similar Uber, dar pentru colete.

Platforma digitală pentru noul serviciu, similar celui oferit de Uber,  a fost realizată de agenţia de consultanţă în comunicare Centrade Î Cheil, condusă de omul de afaceri Radu Florescu, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori din industria locală de publicitate

Firma Centrade din România este parte a grupului Centrade SUA, holdingul cu birouri în Houston, Bucureşti, Praga şi Zagreb, format din companiile Centrade PR, Chainsaw Europe, Kubis Interactive, Cable Direct, Zenith şi Epidemic Worldwide.

„Având în vedere relaţia noastră cu Centrade Î Cheil, credem că vom intra pe piaţa din România în 2018, investiţia iniţială urmând să fie recuperată într-un interval de 12 până la 18 luni. Suntem convinşi că  nevoile pieţei de retail pentru livrări în aceeaşi zi vor continua să crească, dar  într-un ritm moderat comparativ cu SUA sau alte pieţe europene”, a declarat Tom Fiorita, fondatorul PPUP.

Ideea unui serviciu de curierat oferit de persoane şi nu doar de companii i-a venit lui Tom Fiorita în urmă cu patru ani când a intuit că e-commerce-ul va avea o influenţă decisivă în comportamentul de consum al populaţiei, la nivel global, în viitorul apropiat.  

”Aşa cum Uber este cunoscut pe plan global drept „aplicaţia” pentru transportul de persoane, PPUP este aplicaţia pentru livrarea de produse / servicii până la uşa destinatarului,  cu opţiuni unice pentru acest segment. Experienţa mea anterioară de Manager Regional pe Vânzări şi Logistică la Pepsi Cola şi cea de Manager al unui fond de investiţii mi-au asigurat cunoştinţele şi experienţa necesare pentru a construi şi dezvolta acest model de business”, a explicat Tom Fiorita.

Aplicaţia PPUP, folosită în prezent pentru livrări pe întreg teritoriul Statelor Unite a fost dezvoltată de echipa Centrade Î Cheil.

”Propunerea lui Tom a fost  o provocare care s-a potrivit perfect cu obiectivele pe termen mediu şi lung ale Centrade Î Cheil. A fost un test pe care l-am trecut cu succes iar cea mai bună dovadă este că produsul creat de noi a fost rapid asimilat de cea mai mare şi dinamică piaţă din lume, cea a Statelor Unite ale Americii. Premisele oferite de piaţa locală de curierat  şi avansul semnificativ de la un an la altul al e-commerce vor fi interesante pentru extinderea PPUP”, a declarat Radu Florescu, CEO Centrade Cheil.  

PPUP poate asigura transportul coletelor prin orice mijloace (de la autoturisme până la maşini de mari dimensiuni precum tirurile), în regim de livrare în aceeaşi zi, dintr-un punct în altul, cu programare în prealabil, poate asigura redirecţionarea livrării şi preluarea comenzilor recurente. Noul ”Uber” din curietat le va permite clienţilor să acceseze serviciile de transport şi livrare prin platforma integrată, prin site şi, în mod limitat, prin aplicaţiile disponibile pentru iOS şi Android. Un client poate folosi unul dintre aceste puncte de acces sau pe toate trei. Sistemul este uşor de folosit, sigur şi oferă un serviciu unic, indisponibil in acest format până acum.

Publicul ţintă este reprezentat de toate companiile şi persoanele fizice care au nevoie de servicii de livrare. Beneficiarii finali sunt companiile care au nevoie să trimită colete, clienţii care primesc aceste colete şi şoferii (furnizori independenţi) care pot furniza serviciul. Prin PPUP, clienţii (expeditori) şi şoferii (transportatori independenţi) se bucură de o experienţă fără probleme. În cadrul platformei, sunt acoperite aspecte precum: prevederi legale, asigurări, plăţi către şoferi, preţuri, documentaţie, aplicaţia pentru scanarea coletului şi captarea semnăturii destinatarului, contactul cu şoferul etc. Noi opţiuni pot fi adăugate în funcţie de solicitări.

În ceea ce îi priveşte pe şoferi, sistemul PPUP face o verificare a istoricului lor: antecedente penale sau contravenţionale, situaţie financiară, comportamente neadecvate. În sistem, toţi şoferii sunt obligaţi să introducă  mai multe date personale(precum numărul de asigurat social în SUA), informaţii bancare, permis de conducere, adresă şi date de contact.

Este important de menţionat că platforma PPUP este asigurată integral pentru daune, furt, răspundere şi altele la niveluri care ating sau depăşesc standardele industriei.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO