♦ Reţeaua de cafenele 5 to go are în total 330 de unităţi, dintre care jumătate în provincie ♦ Dintre acestea din urmă, 40-50% sunt în urbe mici şi medii.
Lanţul de cafenele 5 to go, cel mai extins jucător din domeniu, acoperă în România circa 40 de oraşe mici şi medii, fiind unul dintre puţinii actori din economie care şi-a îndreptat atenţia către acest segment de piaţă. De regulă, în urbele de sub 20.000 de locuitori există doar câteva lanţuri de discount (Penny şi Lidl) sau de supermarket (Profi) şi câteva farmacii de lanţ. În ceea ce priveşte comerţul de modă sau HoReCa, jocurile sunt făcute de nume locale, de concepte creionate de locuitori ai acelor oraşe. Astfel, este vorba de o piaţă fragmentată, cu concepte care numără una-două unităţi fiecare.
„(Segmentul oraşelor mici şi medii – n.red.) este un domeniu competitiv, dar cu potenţial de dezvoltare enorm. Pe de-o parte, locuitorii oraşelor mici îşi susţin cu tărie afacerile locale. Pe de altă parte, sunt avizi de experienţe de consum şi de brand noi, iar asta am văzut-o în toate oraşele mici şi medii unde am deschis cafenele 5 to go, care au devenit rapid locul preferat de întâlnire al locuitorilor şi un liant pentru comunitatea locală. Eu consider că este suficient loc pe piaţă pentru ambele tipuri de afaceri, iar cei câştigaţi sunt consumatorii, clienţii care au opţiuni de alegere variate“, spune Radu Savopol, cofondator al 5 to go.