Companii

Radu Savopol, reţeaua de cafenele 5 to go: Oraşele medii şi mici sunt un domeniu competitiv, dar cu potenţial de dezvoltare enorm

Radu Savopol, cofondator al 5 to go: Pe de-o parte, locuitorii oraşelor mici îşi susţin cu tărie afacerile locale. Pe de altă parte, sunt avizi de experienţe de consum şi de brand noi, iar asta am văzut-o în toate oraşele mici şi medii unde am deschis cafenele 5 to go. Eu consider că este suficient loc pe piaţă pentru ambele tipuri de afaceri.

Radu Savopol, cofondator al 5 to go: Pe de-o parte, locuitorii oraşelor mici îşi susţin cu tărie afacerile locale. Pe de altă parte, sunt avizi de experienţe de consum şi de brand noi, iar asta am văzut-o în toate oraşele mici şi medii unde am deschis cafenele 5 to go. Eu consider că este suficient loc pe piaţă pentru ambele tipuri de afaceri.

Autor: Cristina Roşca

15.03.2022, 17:00 3694

♦ Reţeaua de cafenele 5 to go are în total 330 de unităţi, dintre care jumătate în provincie ♦ Dintre acestea din urmă, 40-50% sunt în urbe mici şi medii.

Lanţul de cafenele 5 to go, cel mai extins jucător din domeniu, acoperă în România circa 40 de oraşe mici şi me­dii, fiind unul dintre puţinii actori din economie care şi-a îndreptat aten­ţia către acest segment de piaţă. De re­gu­lă, în urbele de sub 20.000 de locuitori există doar câteva lanţuri de discount (Penny şi Lidl) sau de supermarket (Profi) şi câteva far­ma­cii de lanţ. În ceea ce priveşte co­merţul de modă sau HoReCa, jocu­rile sunt făcute de nume locale, de con­cepte creionate de lo­cui­tori ai acelor oraşe. Astfel, este vor­ba de o piaţă fragmentată, cu concepte care nu­mără una-două unităţi fiecare.

„(Segmentul oraşelor mici şi medii – n.red.) este un domeniu com­petitiv, dar cu potenţial de dezvoltare enorm. Pe de-o parte, locuitorii ora­şelor mici îşi susţin cu tărie afacerile lo­cale. Pe de altă parte, sunt avizi de ex­perienţe de consum şi de brand noi, iar asta am văzut-o în toate ora­şele mici şi medii unde am deschis ca­fe­nele 5 to go, care au devenit rapid lo­cul preferat de întâlnire al locuito­ri­lor şi un liant pentru comu­ni­tatea lo­ca­lă. Eu con­sider că este su­ficient loc pe pia­ţă pentru am­bele ti­puri de afa­ceri, iar cei câş­ti­gaţi sunt con­su­matorii, clienţii care au opţiuni de alegere varia­te“, spune Radu Savopol, cofon­dator al 5 to go.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO