Companii

Radu Timiş Jr., Cris-Tim: Vedem un an complicat pentru consum. Preţul cărnii va creşte la raft cu 15-20%

Conferinţa „Liderii economiei locale – Top 1.000 cele mai mari companii din România. Puterea exemplului”

Radu Timiş Jr., Cris-Tim: Vedem un an complicat pentru...

Autor: Florentina Niţu

11.04.2019, 18:39 756

Creşterea economică, un termen uzitat în ultima perioadă, nu se vede în buzunarul românilor, susţine Radu Timiş Jr., directorul comercial al producătorului de mezeluri, Cris-Tim. El spune că anul acesta va fi complicat pentru consumul cărnii, deoarece inflaţia creşte, iar pesta porcină africană (PPA) anunţată în China va conduce la creşterea preţului cărnii cu până la 40%, iar la raft undeva cu 15-20%, în funcţie de capacitatea de absorbţie a preţului.

„Creşterea economică este un termen foarte uzitat, dar cât se transpune în buzunarul românilor? Noi vedem un an complicat pentru consum. Inflaţia creşte, bursa creşte săptămânal, pentru piaţa noastră e un an de supravieţuire, un an de criză. OUG 114, nu ne afectează direct, dar vom pierde 2 milioane de euro, din cauza cursului valutar, pentru că importăm de 60 milioane de euro. Iar din cauza pestei porcine din China, vom vedea lejer creşteri de 15-20% la preţul cărnii”, a spus Radu Timiş Jr., directorul comercial al Cris-Tim. El susţine că firma pe care o reprezintă ar fi dispusă să învestească în start-up-uri, dacă ar fi din domenii conexe cu activitatea companiei Cris-Tim.

Radu Timiş a mai spus că pentru a intra în supermarket-urile din străinătate, s-au lovit deseori de refuzuri din cauza etichetei “produs în România”.

Ce a mai spus Radu Timiş Jr. la eveniment:

„Noi încă suntem la început în capitalism, ne batem cu companii mari, jucători specializaţi în ceea ce fac. Cris-Tim are 300-400 de produse, companiile specializate produc numai un tip de produse. Ei au un avantaj. Noi am arătat că se pot face mezeluri de calitate, acum, trebuie să facem asociaţii puternice, să ne promovăm uniţi.

Consumatorul alege în funcţie de calitate, preţ şi inovaţie. Noi trebuie să investim mai mult pentru partea din spate, în brand, nu să “mulgem vaca”.

Reprezentanţii politici şi manageri nu-şi dau seama că nu doar un salariu foarte bun contează, ci şi alte lucruri: acces la sănătate, la infrastructură şi transport, la educaţie.

Noi asigurăm transport pentru toţi angajaţii pe o rază de 50 km, trei mese pe zi, şi ne gândim să facem o grădiniţă şi o şcoală pentru cei 2.700 de angajaţi. De asemenea, ne gândim să facem o sală pentru recreaţie, unde să poată să facă şi sport. Vrem să plătim peste media pieţei FMCG, pentru că suntem în competiţie cu toate companiile din acest sector.

Am discutat să investim în străinătate, ne uităm către Europa de Est. Ar fi mai eficient pentru noi din punctul de vedere al costurilor cu logistica. Dar, mai avem mult de crescut în România.

În toamnă vom deschide crama noastră, Casa Timiş.”

                   

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO