Companii

Reacţia ANAT la sancţiunea primită de la Consiliul Concurenţei: Respectăm decizia şi vom onora toate obligaţiile impuse

Reacţia ANAT la sancţiunea primită de la Consiliul...

Autor: Cristina Bellu

15.01.2019, 10:40 491

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) spune că respectă decizia Consiliului Concurenţei privind sancţiunea impusă de autoritate în urma investigaţiei privind coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării produselor turistice prin agenţi de turism şi că urmează să onoreze toate obligaţiile impuse.

“Precizăm că situaţia care a dus la investigaţia Consiliului Concurenţei a fost cauzată de o serie de specificităţi ale pieţei româneşti, insuficient consolidată şi inadecvat reglementată. Intenţia ANAT şi a agenţiilor membre, în toată această perioadă, a fost de a proteja turiştii de riscuri neprevăzute, precum şi de imposibilitatea de a onora serviciile în condiţii competitive de piaţă sau imposibilitatea de rambursare a costurilor serviciilor neonorate. ”, spun reprezentanţii ANAT.

Potrivit asociaţiei, turiştii nu vor fi afectaţi de decizia Consiliului Concurenţei. 

Consiliul Concurenţei a sancţionat ANAT cu 53.304 (11.439 euro) deoarece, în perioada septembrie 2012 – aprilie 2016, a interzis membrilor săi care operau ca revânzători să acorde clienţilor reduceri sub forma cedărilor unei părţi din comisioanele ce le reveneau de la companiile (tur-operatorii) care ofereau acele pachete turistice. ANAT şi-a recunoscut fapta anticoncurenţială şi a beneficiat de o reducere a amenzii de 20%.

Totodată, autoritatea de concurenţă a amendat şi 13 agenţii de turism pentru practici necon­cu­ren­ţiale.

Astfel, instituţia a constatat că în pe­rioada iunie 2013-septembrie 2016 cele 13 agenţii de turism şi-au coor­do­nat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea pre­ţu­rilor pachetelor turistice comer­cializate.

De asemenea, Consiliul Concu­renţei subliniază că cele 13 firme au limitat sau au eliminat campaniile promo­ţionale ale companiilor con­curente care ofereau reduceri sau gra­tuităţi clienţilor şi şi-au împărţit nu­mărul de locuri în avioanele contractate pentru zborurile de tip charter pentru a limita astfel în mod artificial oferta în vederea creşterii preţului de vânzare.

Cea mai mare amendă în urma acestei investigaţii a fost primită de Touring Europabus România, parte a gru­pului Eurolines, con­trolat de Dragoş Anastasiu. Amenda în cazul companiei amintite a fost de aproape 5,4 mil. lei (1,1 mil. euro).



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO