Companii

Real: Castigarea pozitiei de lider depinde de extinderea retelei

Real: Castigarea pozitiei de lider depinde de extinderea retelei

Tjeerd Jegen, directorul general al companiei Real Hypermarket Romania: Magazinul Real din Vitan este un concept nou, gandit de echipa din Romania si pe care il vom exporta pe alte piete pe care compania activeaza.

29.01.2008, 19:27 26

Tjeerd Jegen, directorul general al companiei Real Hypermarket Romania, spune ca unul dintre obiectivele urmarite de companie este reducerea timpului petrecut de client in hipermarket, incercand astfel sa se apropie mai mult de conceptul de convenience shopping (cumparaturi rapide si aproape de casa) promovat de supermarketuri.
"Romanilor le place sa faca cumparaturi, insa nu cred ca prefera sa-si petreaca toata sambata sau o jumatate de zi la shopping. Nu cred ca idealul de timp liber in weekend se reduce la doua ore de shopping intr-un hipermarket", spune managerul Real Hypermarket Romania.
Compania a anuntat pana in prezent doua locatii noi pentru 2008, in cartierul Berceni din Bucuresti si in Bacau.
"Suntem multumiti de cum a evoluat reteaua anul trecut, insa am vrut mai mult, astfel incat din octombrie 2007 am adus cateva schimbari in conceptul magazinelor, am inceput sa construim brandul Real la nivel national si - la nivel intern - am stabilit tintele spre care ne indreptam", afirma Jegen. De la deschiderea magazinului din Bucuresti Vitan, toate celelalte unitati noi Real au avut un concept similar celui din Capitala, mizand pe o impartire a spatiului de vanzare in trei sectoare - produse nealimentare, alimente preambalate si alimentele proaspete.
"Magazinul Real din Vitan este un concept nou, gandit de echipa din Romania si pe care il vom exporta pe alte piete pe care compania activeaza. Asezarea produselor in magazin si crearea unei intrari doar pentru sectorul alimentelor proaspete diminueaza mult timpul petrecut la cumparaturi, iar in anumite sectoare produsele proaspete sunt expuse ca intr-o piata deschisa, stiind de traditia romanilor de a-si face cumparaturi din piete", completeaza Jegen
Real a deschis in Bucuresti primul hipermarket non-stop de pe piata, urmand ca si celelalte trei unitati anuntate in Capitala sa aiba acelasi program de functionare.
Jegen spune ca se gandeste sa extinda programul non-stop si in alte hipermarketuri Real din afara Capitalei.
"Ma surprinde faptul ca in Romania nimeni nu s-a gandit pana acum sa deschida hipermarketuri non-stop, deoarece oamenii lucreaza mult si le place sa stea treji pana tarziu si, in plus, traficul se desfasoara greu", afirma managerul olandez. In weekend, Magazinul Real Hypermarket are, in medie, un flux de 2.000 de clienti intre orele 0 si 8, potrivit datelor companiei. Odata cu intrarea pe piata din Bucuresti, reteaua a demarat si campania de promovare pe tv, canal de comunicare pe care doar cativa dintre marii retaileri il utilizeaza.
Real a mers pana acum in special in locatii independente, fie izolate de alte magazine cu suprafete mari, fie in apropierea unor unitati Metro Cash & Carry (retea care face parte din acelasi grup) sau Praktiker (retea de bricolaj care a facut parte din grupul Metro).
"In perioada in care am lucrat in retailul din Europa Centrala, am vazut foarte multe centre comerciale deschise intre 2002-2006 si care, din nefericire, nu s-au dovedit a fi toate proiecte foarte bune. Nu cred ca ne vom concentra pe locatiile din centre comerciale sau mall-uri", afirma Jegen.
Germanii i-au depasit deja pe francezii de la Carrefour, ca numar de unitati, avand 14 magazine in prezent. "Daca vom fi sau nu lideri pe piata romaneasca a hipermarketurilor, ca valoare a vanzarilor, acest lucru depinde de extinderea retelei la nivel national", spune Jegen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO