Companii

Real revine la planuri de extindere: 2-3 magazine pe an

Real revine la planuri de extindere: 2-3 magazine pe an

Autor: Mihaela Popescu

10.10.2010, 23:48 78

Reţeaua de hipermarketuri Real, deţinută de grupul german Metro,are planuri de expansiune la nivel local cu 2-3 unităţi pe an petermen mediu, adică în următorii 3-5 ani, după ce în 2010retailerul a deschis un singur magazin, în cel mai prudent an alcompaniei de la intrarea pe piaţă.

"Vom continua programul de expansiune pe termen mediu, prindeschiderea unui număr de 2-3 magazine pe an, în funcţie deocaziile care se vor ivi", a declarat Michel Lamoot, directorulgeneral al Real Hypermarket România.

Retailerul, care activează de patru ani pe piaţa locală,operează în prezent 25 de magazine, iar anul trecut a raportatvânzări de 671 mil. euro (fără TVA). Reprezentanţii Real estimeazăinvestiţiile realizate de companie în România la 500 mil. euro.

La nivel local, operatorul german nu a trecut încă pe profit,acesta raportând în 2009 o pierdere de 58 mil. euro, cea mai maredin retailul alimentar, potrivit datelor de la RegistrulComerţului.

Pesegmentul hipermarketurilor, Real este a treia reţea care anunţăplanuri de expansiune pe termen mediu, după Auchan şi Cora. Lafinele lui 2009, francezii de la Auchan au comunicat că vor să-şidubleze reţeaua de magazine operată în România până în 2014, ceeace înseamnă 7 deschideri de hipermarketuri în trei ani.

La rândul lor, reprezentanţii reţelei Cora, cu 4 magazinedeschise în prezent, au anunţat recent că planifică inaugurarea a10 unităţi în patru ani, unele dintre acestea urmând a fi de 2-3ori mai mici decât media actuală a reţelei.

Expansiunea reţelelor de hipermarketuri în România a avut în2010 cel mai slab an, din cauza reducerii semnificative ainvestiţiilor finalizate de Real şi Carrefour pe piaţă.

Singura reţea care şi-a menţinut ritmul extinderii de dinainteacrizei a fost Kaufland - retailerul german care atacă oraşele micidin ţară cu un format de hipermarketuri de 3.000-4.000 de metripătraţi cu politică de discount. În plus, francezii de la Coraşi-au reluat expansiunea având planificate 3 inaugurări în 2010,dintre care două vor fi hipermarketuri de 4.000 de metripătraţi.

2011 ar putea marca repornirea investiţiilor mari în expansiuneahipermarketurilor în România, ţinând cont de planurile anunţate deretaileri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO