Companii

Realitatea din consum în 2022: Vânzările de bunuri FMCG în comerţul modern au crescut cu peste 17%, dar de fapt aproape tot plusul e ţinut în spate de scumpiri. În volum, avansul e de nici 3%

Realitatea din consum în 2022: Vânzările de bunuri...

Autor: Cristina Roşca

17.02.2023, 00:07 301

♦ La unele bunuri alimentare de bază, precum uleiul, lactatele sau bunurile de băcănie, există de fapt o scădere a consumului în volum - ca număr de unităţi/bucăţi achiziţionate, şi asta pentru că preţurile au crescut şi cu peste 30%, fapt ce i-a determinat pe oameni să îşi raţionalizeze cumpărăturile.

Vânzările de bu­nuri de larg con­sum - adică pro­duse alimen­ta­re, băuturi, arti­cole de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei - în co­merţul modern au crescut anul trecut cu puţin peste 17%, un ritm accelerat, care în mod normal ar fi indicat un apetit major pentru shopping.

Anul trecut însă, avansul a fost susţinut aproape exclusiv de scumpirile pe bandă rulantă ce au avut loc în toate do­meniile.

Astfel, vânzările în volum – cel mai concludent indicator pentru consumul privat – au crescut cu sub 3%, restul fiind efectul inflaţiei, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom.

Cifrele fac referire la vânzările din comerţul modern, adică cele din hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash&carry şi proxi­mitate modernă. Nu sunt in­cluse aici reţelele locale şi magazinele tradiţionale. Şi în cazul lor, vânzările au fost pe plus din cauza inflaţiei, dar în volum se remarcă o scădere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO