Companii

Reexporturile revin în forţă: aproape 188 de maşini au fost înmatriculate pentru a fi ulterior radiate şi exportate

Reexporturile revin în forţă: aproape 188 de maşini...

Autor: Bogdan Alecu

14.02.2022, 18:30 3178

Cererea pentru automobile noi pe alte pieţe, preţurile mai mici ale maşinilor noi în România faţă de Europa de Vest, dar şi echilibrarea „balanţei“ dioxidului de carbon determină dealerii auto să apeleze şi la vânzări către terţe pieţe.

Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înma­tri­culare a Vehiculelor (DRPCIV) în ianuarie 2022 188 de maşini au fost în­ma­triculate şi ulterior radiate în aceeaşi lună pentru a fi exportate - în tabelul DRPCIV apar în drep­tul secţiunii „motiv ra­diere“ men­ţiu­nile „export“ şi „înma­triculat pentru export“.

Automobilul cu cele mai mari exporturi este Fiat 500L, cu 81 de unităţi, conform DRPCIV. Mai mult, acelaşi model apare şi în statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) care preia lucrează cu datele DRPCIV, drept modelul de import cu cele mai multe înmatriculări – 353 în ianuarie, venind după Logan, Sandero şi Duster. Pe de altă parte, după Fiat 500L pe locul secund este Dacia Sandero cu 60 de unităţi. În prezent în România se produce la Mioveni numai Sandero Stepway, în timp ce Sandero este produs exclusiv în Maroc.

Tot printre maşinile exportate s-au aflat şi maşini exclusiviste precum Audi RS6, RS Q8.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO