Companii

Regele Mall-urilor: Chiar daca piata pare suprasaturata si "atinsa" de unele insuccese, cred in potentialul ei

Iulian Dascalu: Chiar daca piata pare suprasaturata si "atinsa" de unele insuccese, cred in potentialul ei

Iulian Dascalu: In aceasta toamna retelei Iulius i se va adauga mall-ul din Suceava ce va totaliza o investitie de peste 60 de milioane de euro in prima etapa si va avea o suprafata de aproximativ 132.000 de metri patrati.

02.10.2008, 18:25 79

"Clientii de mall au inceput sa dicteze reusita sau insuccesul unui centru comercial", a declarat pentru ZF Iulian Dascalu, care considera ca amanarea unor proiecte nu reprezinta un semnal de alarma, ci ofera o imagine a maturizarii retailului romanesc.

"Sunt voci care spun ca piata de retail din Romana ar fi suprasolicitata, mai ales datorita faptului ca marile orase au polarizat investitiile. Insa si micile orase au nevoie de centre comerciale. In momentul de fata Romania ofera suficient spatiu atat real, cat si financiar, pentru a dezvolta centre comerciale" a declarat presedintele Iulius Group.
Dascalu sustine ca mall-urile din provincie s-au dovedit a fi investitii profitabile.
"Nu exista in tara noastra localitate cu peste 100.000 de locuitori care sa nu aiba cel putin un proiect de retail park, mall sau hipermarket cu galerie comerciala. Re-tailul este o competitie a a chiriasilor, a traficului, a politicilor de marketing si de management si toate acestea pot face un proiect sa ajunga un succes sau un insucces", a spus Dascalu, sustinand ca grupul pe care il conduce se va orienta in continuare spre provincie.
Cel mai recent proiect al lui Dascalu este Iulius Mall Suceava, care va avea un trafic de peste 7 milioane de vizitatori, potrivit estimarilor companiei, urmand sa atraga si locuitori din orasele invecinate, precum Targu-Neamt, Falticeni, Botosani, Campulung Moldovenesc, Radauti sau Dorohoi.
"In aceasta toamna retelei Iulius i se va adauga mall-ul din Suceava ce va totaliza o investitie de peste 60 de milioane de euro in prima etapa si va avea o suprafata de aproximativ 132.000 de metri patrati. Cele 150 de magazine vor aduce clientilor branduri internationale: Auchan, Bricostore, Sephora, Cinema City, Intersport si altii", spune Dascalu, care adauga ca investitia este una strategica.
"Judetul Suceava este asezat intr-o zona geografica care leaga Moldova, Ardealul si Ucraina, aflandu-se intr-un amplu proces de dezvoltare economica, multe companii internationale urmarind sa-si inceapa activitatea in aceasta zona."
In paralel cu planurile de deschidere a celui de-al patrulea mall al retelei, compania se afla in plin proces de extindere a centrelor comerciale existente. Mai mult chiar, Dascalu spune ca va continua sa investeasca si in alte centre comerciale. "Estimam la Timisoara un numar 9 milioane de vizitatori pentru 2008 si, dupa ce suprafata construita va ajunge anul viitor la 173.000 de metri patrati, estimam un numar de 12 milioane de clienti" a declarat Iulian Dascalu.
Reprezentantii Iulius Mall Iasi au anuntat ca anul viitor va creste numarul de vizitatori cu 2 milioane de persoane. "Iulius Mall Iasi va avea un numar de 6 milioane de vizitatori anul acesta, iar in 2009 aproximam circa 8 milioane de clienti", a sustinut presedintele Iulius Group. Si la Cluj omul de afaceri estimeaza pentru anul 2009 un numar de 15 milioane de vizitatori la Iulius Mall Cluj, in crestere cu 25% fata de anul in curs.
"In timpul saptamanii numarul vizitatorilor se ridica la 30.000 de persoane, iar in weekend la 45.000. Estimam o crestere de 30% a clientilor Iulius Mall Cluj odata cu deschiderea cinematografelor Cinema City", a declarat Iulian Dascalu.
Conducerea Iulius Group a anuntat ca mall-ul din Cluj-Napoca a influentat in mod pozitiv piata fortei de munca din zona. "Atat polarizarea vietii economice, cat si cele peste o mie de noi locuri de munca au dus la crearea unui segment semnificativ de angajati in piata de retail din Cluj" adauga Dascalu.
"In Romania media de metri patrati pe cap de locuitor este de sapte ori mai mica decat media in Uniunea Europeana, unde stocul este de aproape 190 de metri patrati pentru fiecare locuitor. Asadar, chiar daca piata de retail pare suprasaturata si "atinsa" de unele insuccese, cred in continuare in potentialul retailului romanesc", a sustinut Dascalu.
Iulius Group mai dezvolta in momentul de fata in Iasi proiectul Palas, care presupune o investitie de peste 250 de milioane de euro si este desfasurat pe o suprafata de 120.000 mp.
Proiectul propune reconfigurarea zonei din centrul Iasiului, marcat de Palatul Culturii, prin construirea unui ansamblu mixt ce va include constructii rezidentiale, comerciale, spatii de birouri clasa A, hoteluri si spatii de agrement si relaxare. Ansamblul Palas este programat pentru finalizare in anul 2010. Iulian Dascalu a obtinut un credit de 124,8 mil. euro de la UniCredit Tiriac Bank pentru dezvoltarea proiectului Palas.
Iulius Mall din Timisoara a demarat in acest an un proiect de extindere a spatiilor disponibile, care va include, incepand din luna martie a anului viitor, un complex rezidential de blocuri dupa o investitie de 90 mil. euro.
Investitia va duce la dublarea spatiilor comerciale, iar conducerea Iulius Mall Timisoara estimeaza ca noile spatii vor aduce un trafic anual de 12 milioane de clienti. Oficialii Iulius Mall afirma ca in urma acestor investitii nivelul vanzarilor va ajunge la 250 de milioane de euro pe an.
Infiintata in 1991, compania Iulius Group este cel mai mare dezvoltator si operator de centre comerciale de tip mall din Romania.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO