Companii

Renault continuă planul de a separa în două companii diferite maşinile electrice de motoarele diesel şi benzină. Nissan şi Mitsubishi ar putea prelua uzina de motoare de la Mioveni. Miza o reprezintă creşterea competitivităţii constructorilor „clasici“ în raport cu Tesla

Renault continuă planul de a separa în două companii...

Autor: Bogdan Alecu

27.05.2022, 00:09 2012

♦ Nissan şi Mitsubishi sunt pe lista celor care ar putea prelua activitatea legată de motoare pe benzină şi cutii de viteze de la Mioveni. Miza o reprezintă creşterea competitivităţii constructorilor „clasici“ în raport cu Tesla.

Luca de Meo, şeful Renault, le-a spus acţionarilor că auditul intern al companiei arată un potenţial puternic pentru planurile constructo­rului de a separa divizia de maşini electrice de operaţiunile cu motoare cu ardere internă. Planul este de a avea două entităţi separate, fiecare cu 10.000 de angajaţi, cu un potenţial parteneriat pe partea cu motoare cu ardere internă, conform Automotive News Europe.

În România divizia de motoare cu ardere internă alături de cutiile de viteze este inclusă în Uzina Mecanică, iar aceasta face parte din compania Automobile Dacia, care deţine şi centrul logistic ILN - de unde sunt livrate colecţiile CKD de maşini dezasamblate. Pentru ca acestea să îşi schimbe acţionarul acestea mai departe trebuie separate de uzina Dacia din punct de vedere contabil.

Renault ia astfel o decizie similară cu cea a altor constructori care vor să ţină pasul cu Tesla - care a devenit mult mai valoroasă decât constructorii auto „tradiţionali“ în ciuda volumelor mult mai mici. Planul Renault este de a concentra operaţiunile cu maşini electrice în Franţa, timp în care cele cu motoare cu ardere internă vor fi concentrate în terţe ţări, unde deja constructorul produce cele mai multe maşini "clasice". Mai mult, Renault a primit cereri de parteneriate pentru partea de motoare cu combustie internă - pe lista scurtă fiind Nissan şi Mitsubishi, cei care la nivel mondial încă se concentrează pe astfel de propulsoare, în special pentru pieţe precum Asia, Africa sau America de Sud. De partea cealaltă, motorul produs de Dacia la Mioveni este unul de origine Nissan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO