Companii

Renault se retrage din Rusia şi vinde simbolic pachetul de 68% din Avtovaz către un institut rusesc. Ce se întâmplă cu proiectele Dacia?

Renault este printre ultimele companii occidentale care şi-au anunţat exitul din Rusia după invadarea Ucrainei.

Renault este printre ultimele companii occidentale care şi-au anunţat exitul din Rusia după invadarea Ucrainei.

Autor: Bogdan Alecu

29.04.2022, 18:40 769

Noile modele Dacia precum Logan şi Sandero şi viitoarele Bigster şi Duster sunt şi vor fi dezvoltate pe platforma CMF-B, care ar fi fost utilizată şi pentru viitoarele modele Lada, însă dezvoltarea rămâne sub semnul întrebării.

România a exportat anul trecut către Rusia bunuri şi servicii în valoare de circa un miliard de euro, în timp ce valoarea importurilor a fost de trei ori mai mare, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică.

Dacia este cel mai mare exportator local către piaţa din Rusia, printre produsele livrate fiind componente pentru maşinile asamblate la uzina AvtoFraMos din Moscova – preluată de municipalitatea din Moscova şi către Avtovaz, acum controlată de un institut de cercetări auto. Primul impact asupra Dacia a fost înregistrat în cadrul Uzinei Mecanice, care a oprit pentru trei zile în martie producţia de cutii de viteze, pe fondul reducerii comenzilor la nivel mondial – nu doar către Rusia. Pe de altă parte, eliminarea rapidă a Lada va presupune şi costuri suplimentare pentru platforma CMF-B, care cel mai probabil nu va mai include viitoarea Niva, la  care francezii deja lucrau. Mai mult, Rusia este a doua cea mai mare piaţă pentru Renault din afara Franţei, iar eliminarea acesteia din portofoliu va atrage pierderi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO