Companii

REPORTAJ ZF. Ce se întâmplă cu centrul Capitalei, zona din jurul kilometrului 0, un simbol al Bucureştiului? Cum a decăzut zona Unirea-Universitate: de la Intercontinental fără brand la spaţiile goale de la magazinul Unirea şi plecarea numelor ca Zara, Bershka şi Starbucks

Cocor este unul dintre centrele comerciale reprezentative pentru Bucureşti, încercând în ultimii ani să-şi (re)găsească locul în piaţă, însă fără succes. Galerie foto

Cocor este unul dintre centrele comerciale reprezentative pentru Bucureşti, încercând în ultimii ani să-şi (re)găsească locul în piaţă, însă fără succes. Galerie foto

Autor: Alina-Elena Vasiliu

22.04.2022, 00:07 7132

În Piaţa Universităţii, fostul hotel Intercontinental a pierdut brandul, literele au fost date jos de pe faţadă. Se anunţă o investiţie de 21 mil. euro, iar noul nume este Grand Hotel Bucureşti. În Piaţa Unirii, magazinul Unirea îşi vede spaţiile închiriate închise unul după altul, în vreme ce magazinul Cocor încearcă în ultimii ani să-şi (re)găsească locul în piaţă Cu clădiri care stau să cadă pe zi ce trece, şi Centrul Vechi a „gonit“ mai multe afaceri, printre cele mai recente închideri fiind cea a lanţului de cafenele Starbucks, care vindea acolo cafele în ediţie limitată.

Centrul oraşului, o zonă atât de efervescentă în alte capitale europene, preţuită şi valo­rificată la maximum în marile oraşe ale lumii, îşi vede, de câţiva ani, decăderea în Bucureşti, iar locuri care ar trebui să fie adevăraţi poli de atracţie - precum Centrul Vechi, Unirea Shopping Center, magazinul Cocor, fostul Intercontinental - şi-au pierdut din popularitate. Astfel, zona centrală a Bucureştiului, care ar fi putut să fie un punct valoros de atracţie pentru turişti, dar nu numai, pare să cadă în dizgraţie pe zi ce trece.

Trotuare ştirbe, cu pavaje sparte, oameni ai străzii, spaţii care stau goale, în paragină, în zone preţioase pentru comerţul stradal compun un peisaj gri pentru centrul unei capitale europene care aspiră la dezvoltarea turismului.

„Atât fostul Intercontinental, cât şi magazinul Unirea sunt repere unanim recunoscute, clădiri care beneficiază de amplasamente excepţionale în principalele intersecţii din zona kilometrului 0 al Bucureştiului. Din păcate, ambele clădiri emblematice duc lipsa unor investiţii periodice în modernizare şi adaptare la noile standarde“, spune Florian Gheorghe, head of offices în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Activ Property Services.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO