Companii

Restaurantele McDonald’s în franciză au vânzări mai mari decât cele operate direct

Daniel Boaje, directorul general al McDonald’s România. Fotograf: Octav Ganea

Daniel Boaje, directorul general al McDonald’s România. Fotograf: Octav Ganea

Autor: Cristina Roşca

29.07.2015, 00:07 2779

Fiecare dintre cele şapte restaurante în franciză pe care McDonald’s le deţine în România a avut anul trecut o cifră medie de afaceri de 7,7 mil. lei, cu  7-9% mai mare decât a unui restaurant operat direct de lanţul american de fast-food-uri, potrivit calculelor ZF pe baza datelor publice.

„În prezent din cele 67 de restaurante pe care McDonald’s le are în România, şapte sunt operate în sistem de franciză. Cifra de afaceri medie a fiecărui restaurant depinde de mai mulţi factori. Putem spune însă că unul dintre motivele pentru care cifra de afaceri medie a restaurantelor operate în franciză este mai mare decât a celor operate direct este acela că un francizat îşi conduce afacerea mai atent şi mai îndeaproape decât un manager. Este până la urmă afacerea lui, el este un antreprenor“, spune Daniel Boaje, directorul general al lanţului de restaurante fast-food.

Potrivit datelor deţinute de ZF, fiecare francizat trebuie să dea către compania-mamă până la 20% din cifra de afaceri sub formă de taxe, fie ele de marketing, de logo sau de franciză.

Deşi a intrat direct pe piaţa din România, McDonald’s a oferit de-a lungul anilor şi francize unor antreprenori locali cu experienţă. Potrivit ultimelor date comunicate de reprezentanţii McDonald’s, grupul american nu acordă noi francize de circa cinci ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO