Companii

Restructurare fulger: Draxlmaier a renuntat la 5.000 de angajati si continua restructurarea

Restructurare fulger: Draxlmaier a renuntat la 5.000 de angajati si continua restructurarea

Draxlmaier produce componente auto care echipeaza marile marci de masini

06.04.2009, 00:00 94
La incheierea anului trecut grupul, care opereaza cinci fabrici in Romania, a anutat ca efectivul salarial a fost redus la 16.000 de persoane de la 18.700. "La momentul actual numarul angajatilor Draxlmaier este de 14.000 de persoane. Anuntam si viitoarea disponibilizare a inca 150 de oameni la fabrica din Hunedoara", au declarat reprezentantii Draxlmaier.
Compania a inceput programul disponibilizarilor in ultimul trimestru din 2008, cand a renuntat la jumatate din cei 2.000 de angajati ai fabricii din Codlea si la 800 de oameni de la fabricile din Timisoara, Pitesti si Hunedoara.
A urmat o perioada de somaj tehnic de 3-5 saptamani, in lunile decembrie si ianuarie, pentru toate cele cinci fabrici si un program de disponibilizare prin care s-au restructurat 2.000 de posturi. Incepand cu al doilea semestru compania a anuntat ca va mai reduce numarul angajatilor la unele fabrici si nu va angaja noi oameni pe posturile care se elibereaza natural.
"Fabricile diminueaza riscul reducerii comenzilor prin reducerea numarului de zile de lucru si vom continua sa ne adaptam la schimbarile din economie. Fluctuatia actuala de personal este redusa si nu putem specula in legatura cu evolutiile urmatoare", au spus reprezentantii Draxlmaier.
Prima fabrica Draxlmaier a fost construita in 1993 la Pitesti, pentru productia de sisteme de bord, urmata de cea de la Codlea, in 1994, unde sunt fabicate componente pentru interiorul automobilelor.
Dezvoltarea a continuat in 1998 prin constructia fabricii de motoare electrice din Satu Mare si a unitatilor ce realizeaza componente din cauciuc in Hunedoara si sisteme de verificare in Timisoara in 2000.
Odata cu inceperea disponibilizarilor Draxlmaier a oprit toate investitiile in fabricile ce foloseau intensiv forta de munca, doar cateva proiecte urmand sa fie finalizate.
"Pana cand piata nu va reveni la o situatie stabila trebuie sa evitam toate cheltuielile ce nu sunt necesare supravietuirii crizei. Parametrii decisivi sunt reducerea cheltuielilor si a investitiilor, reducerea programului de lucru si daca este inevitabil concedierea. In ciuda opririi investitiilor, este planificat un proiect la Hunedoara."
Draxlmaier se asteapta la o reducere importanta a afacerilor pentru anul in curs, dupa evolutia comenzilor din primul trimestru si dupa ce anul trecut nu a reusit sa atinga planul propus. "Nivelul productiei a scazut in ianuarie si februarie cu mai mult de o treime. Pentru cifra de afaceri ne asteptam la o continuare a reducerilor in 2009", au adaugat reprezentantii Draxlmaier.
Compania a declarat ca in 2008 rezultatul a fost sub buget, dupa ce anuntase un plan de 180 de milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2007. Si in 2007 tinta nu a fost atinsa, fiind cu 10 milioane de euro sub estimarea de 175 de milioane de euro.
Majoritatea producatorilor straini de componente auto care detin fabrici in Romania se confrunta cu o reducere importanta a comenzilor, iar din aceasta cauza au apelat treptat la metode precum micsorarea saptamanii de lucru sau reducerea schimburilor de la 8 la 6 ore, urmate de disponibilizari in etape, in special din sectiile cu randamente si comenzi mai reduse.
 
 

 

AFACERI DE LA ZERO