Retail&Agrobusiness

A apus era hipermarketurilor, o piaţă de 207 magazine şi 24 mld. lei? Doar opt hipermarketuri s-au mai deschis în 2019, iar jumătate dintre jucători nu se mai extind de mai mulţi ani

Retailerii caută soluţii pe o piaţă a hipermarketurilor care pierde teren şi cotă de piaţă în favoarea magazinelor mici şi a celor cu profil discount, însă părerea unanimă este că aceste magazine nu vor dispărea, ci doar se vor transforma

Retailerii caută soluţii pe o piaţă a hipermarketurilor care pierde teren şi cotă de piaţă în favoarea magazinelor mici şi a celor cu profil discount, însă părerea unanimă este că aceste magazine nu vor dispărea, ci doar se vor transforma

Autor: Cristina Roşca

21.11.2019, 18:20 449

♦ Kaufland, liderul comerţului local, a deschis în acest an şapte hipermarketuri, iar Carrefour a operat o singură inaugurare ♦ Auchan nu a mai investit în magazine pe acest format de patru ani, iar Cora de şase.

Românii au lăsat anul trecut la casele hipermarketurilor peste 24 mld. lei, respectiv 5 mld. euro. Acest segment de piaţă continuă astfel să fie cel mai important ca vânzări în toată piaţa de comerţ alimentar, estimată la 20 mld. euro. Astfel, un total de puţin peste 200 de magazine mari contribuie cu circa un sfert la totalul vânzărilor din piaţa care numără 3.000 de magazine moderne (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash&carry şi proximitate) şi circa 67.000 de magazine tradiţionale (chioşcuri, alimentare).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO