Retail&Agrobusiness

Acciza la carburanţi dă peste cap piaţa de apă îmbuteliată: Preluăm toate scumpirile pentru că puterea de cumpărare este mică şi nu avem ce face

Acciza la carburanţi dă peste cap piaţa de apă îmbuteliată: Preluăm toate scumpirile pentru că puterea de cumpărare este mică şi nu avem ce face

Piaţa apelor îmbuteliate, care include apa minerală, de izvor şi de masă, este estimată la circa 1,4 miliarde de litri anual

Autor: Mădălina Panaete

15.08.2014, 17:30 828
Introducerea accizei de şapte euro­cenţi pe litrul de carburant din aprilie a afectat nu doar transportatorii, ci şi companiile din in­dustria apelor îmbuteliate, care au fost nevoite fie să crească preţurile, fie să internalizeze ma­jo­rarea costurilor cu transportul.
 
Acest cost reprezintă circa 15-20% din preţul final al unei sticle de apă minerală, de masă sau de izvor şi se adaugă altor cheltuieli cum ar fi cele cu etichetele, ambalajele, dar şi cele cu salariile angajaţilor şi preţul efectiv al apei de la sursă. „Dacă se creşte acciza la com­bus­tibil, cresc cos­turile peste tot. (...) Noi am cres­cut pre­ţu­rile cu mai puţin de 1%, am încer­cat să pre­luăm noi toate scumpirile pentru că ne-am dat seama că puterea de cumpărare este mică şi nu avem ce face“, a declarat Radu Lăzăroiu, ma­na­ging director al Romaqua Group, liderul pie­ţei de apă minerală, cu afaceri de 133 mil. euro anul trecut.
 
Şi producătorul apei minerale Zizin a preferat să menţină preţurile, chiar dacă costul cu transportul a crescut.
 
„Preţul transportului în iunie comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut a crescut cu peste 6%. Cu toate acestea, preţurile de vân­zare ale produselor noastre nu au suferit creş­teri. Acest lucru s-a datorat faptului că am pre­ferat să optăm pentru o politică de men­ţinere a preţurilor, dar, în acelaşi timp, de creş­tere a volu­melor comercializate“, a afirmat Laura Lazăr, director executiv şi unul dintre acţio­narii Apemin Zizin, producătorul brandului de apă minerală Zizin.
 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO