Retail&Agrobusiness

Adrian Ariciu, CEO, Metro România: HoReCA are între 25% şi 30% creştere de preţuri în meniu şi nu este din cauza preţurilor de la noi. Ce vindem noi azi în HoReCa este sub preţurile de anul trecut

ZF Retail Summit 2024

 Adrian Ariciu, CEO, Metro România: HoReCA are între...

Autor: Ramona Cornea

14.05.2024, 13:21 281

Preţurile produselor din meniurile jucătorilor din HoReCa au crescut cu 25% - 30%, o creştere care nu vine din o scumpire a produselor cumpărate de la retaileri precum Metro România, susţine Adrian Ariciu, CEO al Metro.

„Un jucător independent din HoReCA are între 25% şi 30% creştere de preţuri în meniu şi nu este din cauza preţurilor de la noi. Ce vindem noi azi în HoReCa este sub preţurile de anul trecut. Au crescut alte costuri: personalul, servicii, taxe şi alte lucruri. Recomandăm operatorilor din HoReCa să găsească forme prin care aceste preţuri competitive pe care le oferim să fie translatate astfel încât să reîntoarcă traficul din HoReCa pentru că altfel va fi un fenomen de durată. Pe termen scurt, dacă la comerţul tradiţional vedem o evoluţie peste media pieţei, la HoReCa vedem o stabilitate a pieţei în valoare, este o scădere a dinamicii pieţei, nu neapărat a businessului nostru”, a spus el în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2024.Retailul românesc între inflaţie şi deflaţie, între promoţii şi scumpiri, între scădere şi creştere de consum.

Ce a mai declarat Adrian Ariciu în cadrul evenimentului ZF:

• Pe HoReCa vedem o transformare pe care, dacă o punem în perspectivă, este o piaţă mult subdimensionată faţă de alte pieţe din Europa. Până la urmă, HoReCa nu este doar o ramură a economiei, este un fenomen social, este o stare de spirit, un puls al naţiunii. Din acest punct de vedere, pe termen lung este clar o oportunitate de creştere peste media pieţei. Pe termen scurt este o transformare, sunt comportamente diferite ale consumatorului, vedem o inflaţie care se propagă în HoReCa, în meniurile din restaurant.

• Cred că în ultimii ani am dezvoltat o rezilienţă la diverse forme de criză, aşa că suntem pregătiţi pentru diverse provocări. Uitându-ne înainte, provocarea vine din transformare. Atunci când eşti mai aproape de vârful unui munte trebuie să creezi un mindset că urmează un alt munte după aceea. Cred că potenţialul este că putem să transformăm aceste provocări într-o oportunitate bazându-ne pe creştere, leadership, inovaţie.

• Încercăm să le dăm clienţilor din comerţul tradiţional o formă prin care ei să reziste, prin care să fie competitivi în relaţia cu consumatorul şi în contrapartidă la comerţul modern de proximitate. Suntem sub umbrela unei francize, a unui brand puternic, a unui model de business corect şi competitiv. Promoţiile sunt importante pentru că şi ei trebuie să aibă un preţ corect pentru consumator. Negociem pentru clienţii noştri un plan promoţional pe care-l aplică în magazinele lor. Au un share mult mai mic, dar face parte din politica lor comercială să atragă consumatorii.

• Nu mai credem de mult în promoţii, nu sunt singurul, mai am 4.000 de oameni în jurul meu care nu mai cred de mult în promoţii. Modelul nostru de business este bazat pe o filozofie de preţ everyday low price pe care am instaurat-o undeva progresiv din 2015. Prin acest model de business am renunţat la promoţii, dar asta nu înseamnă că nu comunicăm cu clienţii. Comunicăm acele preţuri, dar sunt preţuri stabile. Suntem zero la promoţii astăzi.

• Consumul este în continuare în creştere, cu toate provocările. Accentul se va pune pe preţ. În primele luni din an vedem o dinamică foarte bună la comerţul tradiţional, poate e chiar prima dată în istoria comerţului din România când creşte mai repede decât comerţul modern. Vorbim despre valoare. Pe termen lung, cred că acest comerţ tradiţional şi aceşti antreprenori independenţi vor fi de succes în România. Cu toată expansiunea unor canale preponderente, comerţul de proximitate modern şi discounterul, credem că având o populaţie rurală de aproape 50%, un magazin al comunităţii este un magazin care poate să facă diferenţa.