Retail&Agrobusiness

Afacerile grupului Agricola au crescut cu 8% în 2019, până la 768 mil. lei (162 mil. euro). „Pentru 2020 ne propunem o creştere de 5% la nivelul Grupului”

Grigore Horoi, preşedintele Agricola

Grigore Horoi, preşedintele Agricola

Autor: Cristina Bellu

11.02.2020, 12:39 270

Grupul Agricola, unul dintre cei mai mari producători de carne de pe plan local, a raportat afaceri de 768 mil. lei (cca.162 mil. euro) în 2019, echivalentul unui avans de 8% faţă de anul precedent şi estimează pentru anul în curs o majorare de doar 5% a businessului în contextul creşterii preţurilor la materiile prime, dar şi a investiţiei de 17 mil. euro în abatorul din Bacău, proces care va genera oprirea activităţii curente în anumite perioade.

„Pentru 2020 ne propunem o creştere de 5% la nivelul Grupului, contextul fiind în continuare dificil din punct de vedere al achiziţiilor cu preţ în creştere a cărnurilor de calitate necesare realizării specialităţilor noastre crud-uscate şi în condiţiile în care criza  legată de pesta porcină africană (PPA) nu a generat – aşa cum se aşteptau mulţi, creşteri semnificative ale consumului de carne de pasăre. Însă cel mai important, anul acesta vom realiza o investiţie de aproape 17 milioane euro în creşterea cu 70% a capacităţii noastre de abatorizare, proces care va genera câteva perioade de oprire a activităţii curente”, explică Grigore Horoi, preşedintele Agricola.

Anul trecut, vânzările de carne de pasăre ale companiei au totalizat în volum 48.398 tone, cu 7% mai mult faţă de anul precedent, iar cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău, cea mai importantă companie a grupului Agricola, în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a fost de aproximativ 501 mil. lei, plus 8% creştere, în condiţiile unei creşteri în totalul vânzărilor puilor cu creştere lentă.
 
„Este rezultatul unei execuţii îmbunătăţite în operaţional, cu creşteri în vânzarea produselor diferenţiatoare - Puiul Fericit şi Cocoşel de Pădure, şi a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la o apreciere a preţului mediu la produsele noastre”, adaugă Grigore Horoi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO