Retail&Agrobusiness

Agricola Internaţional a atins în primul semestru o cifră de afaceri de 39 milioane euro

Agricola Internaţional a atins în primul semestru o...

Autor: Liviu Iancu

23.07.2014, 11:59 168

Grupul Agricola Bacău a raportat în perioada analizată o cifră de afaceri de 296,68 milioane lei (67 milioane euro), cu 4% mai mare faţă de valoarea înregistrată în perioada similară a anului trecut (284,61 milioane lei).

"Creşterea vânzărilor de carne de pasăre cu 1.400 de tone faţă de perioada similară a anului trecut (un plus de 8% în volum) reflectă obiectivele companiei pentru acest an. Preţul mediu al cărnii de pasăre Agricola în aceste 6 luni este uşor mai scăzut decât anul trecut, urmând trendul naţional raportat de România la Uniunea Europeană, în contextul în care nivelul preţului mediu în ţările UE este staţionar", a declarat într-un comunicat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Vânzările cumulate la categoria preparatelor din carne realizate de compania Salbac, din cadrul grupului, au crescut, valoric, în primele 6 luni ale acestui an, cu 11% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, în condiţiile unor cantităţi totale constante.

Defalcat pe grupe de produs, în vreme ce vânzările de preparate şi mezelurile fiert-afumate se înscriu în trendul pieţei, adică scad în valoare cu 10%, vânzările de salamuri crud-uscate continuă ascensiunea semnificativă din ultimii ani şi înregistrează o creştere valorică de 20% (+ 16% creştere în volume).

"Am acţionat în trendul impus de piaţă şi de obiceiurile de consum şi ne focusăm activitatea pe producerea şi vânzarea salamurilor crud-uscate, unde ocupăm poziţia de lider naţional în reţelele de retail modern, din punct de vedere al cifrei de afaceri. Am demarat o investiţie care ne va permite creşterea cu 25% a capacităţii de producţie a salamurilor crud-uscate, cifrată la 1,6 milioane euro, proiect pe care dorim să îl finalizăm luna viitoare" a mai spus Grigore Horoi.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în primul semestru s-a înregistrat o creştere a vânzărilor de 15%, pe fondul avansului volumelor comercializate pe pieţele externe, în special în Danemarca şi Franţa.

Avicola Lumina Constanţa a comercializat în primele şase luni ale anului aproape 27 milioane de ouă pentru consum, respectiv cu 19% mai multe decât anul trecut, reuşind şi o creştere a preţului mediu de 5% faţă de perioada de referinţă, în contextul în care anul trecut preţul ouălor pe piaţa internă s-a situat sub preţul de producţie.

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. Grupul este controlat de mai mulţi investitori români, printre care Gheorghe Antochi.

Printre principalii concurenţi ai firmei din Bacău se numără Avicola Braşov, Transavia Alba-Iulia, Avicola Călăraşi, Avicola Buzău şi Agroli Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO