Retail&Agrobusiness

Agricover se apropie de pragul de 300 mil. euro din afaceri în agrobusiness

Jabar Kanani este unul dintre cei mai influenţi antreprenori din agricultura locală, dar în acelaşi timp şi una dintre cele mai discrete prezenţe din mediul de afaceri.

Jabar Kanani este unul dintre cei mai influenţi antreprenori din agricultura locală, dar în acelaşi timp şi una dintre cele mai discrete prezenţe din mediul de afaceri.

Autor: Gabriel Razi

30.04.2015, 00:06 562
Grupul Agricover, controlat de omul de afaceri Jabar Kanani şi unul dintre cei mai mari jucători din agricultura locală, a încheiat anul trecut cu afaceri de 295 milioane de euro, în creştere cu 17,5% faţă de 2013, pe fondul diver­sifi­cării operaţiunilor în alte segmente de piaţă faţă de comerţul cu cereale şi distribuţia de îngrăşăminte, pesticide şi seminţe.
 
„În 2014 am înregistrat o creştere de 22% a portofoliului de clienţi şi o diversificare a categoriilor de fermieri deserviţi, cu focalizare pe cea a fermierilor de culturi speciale şi de zootehnie“, a spus Ştefan Bucătaru, unul dintre şefii grupului Agricover. Afacerile grupului Agricover au crescut în fiecare din ultimii cinci ani, interval în care rulajele aproape că s-au dublat. Compania nu a oferit nicio informaţie în legătură cu profitul obţinut de grup anul trecut. Grupul de agrobusiness, ce are o istorie de 15 ani, a făcut paşi rapizi pentru a-şi diversifica afacerile în ultimii ani în condiţiile în care jucătorii multinaţionali au apăsat pedala de acceleraţie şi au luat poziţii de forţă în comerţul cu materii prime agricole şi distribuţia de îngrăşăminte, pesticide sau seminţe.
 
„Fermierii români trebuie să fie competitivi, atât pe pieţele interne, cât şi pe cele externe“, a spus Ştefan Bucătaru. Comerţul cu cereale şi seminţe oleaginoase a ajuns la 900.000 de tone anul trecut, iar agenţii de vânzări ai Agricover au ajuns în 4.000 de ferme de pe piaţa locală cu seminţe, îngrăşăminte şi pesticide. Deşi aceste două segmente rămân un pilon strategic în structura Agricover, grupul s-a orientat către zonele mai puţin explorate până acum de alţi competitori direcţi precum integrarea producţiei din fermele de legume şi fructe sau comerţul cu animale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO