Retail&Agrobusiness

Analiză CHEP România: 88% dintre companiile de retail şi FMCG consideră că economia circulară este avantajoasă pentru businessurile lor

Analiză CHEP România: 88% dintre companiile de retail...

Autor: Alexandra Cepăreanu

23.01.2019, 18:36 272

Aproximativ 88% dintre companiile din retail şi FMCG (bunuri de larg consum) consideră că economia circulară şi formele de colaborare între agenţii economici sunt avantajoase pentru businessurile lor, implicând costuri mai mici, potrivit unei analize realizate de furnizorul de paleţi CHEP România.

Analiza arată că agenţii economici care activează în domeniul de retail sau în piaţa bunurilor de larg consum vor fi mai interesate de economia circulară, plecând de la premiza că resursele naturale ale pieţei locale nu vor mai putea ţine pasul cu cererea.

„Şi în România, companiile vor vedea mai clar schimbările pe care le implică trecerea de la un model economic liniar, care pleacă de la premisa că resursele sunt abundente şi ieftin de eliminat, la un tipar de creştere care să favorizeze reutilizarea, repararea, recondiţionarea şi reciclarea,” a spus Gabriel Ivan, country general manager în cadrul CHEP România.

Potrivit datelor furnizate de analiza CHEP România, numărul companiilor care au trecut de la logistica liniară la circularitate a crescut anual cu aproximativ 60%, la 30 iunie 2018, în piaţa locală de FMCG. De asemenea, în România, se derulează şapte proiecte de transport colaborativ, în care partenerii de lanţ logistic şi-au aliniat planurile de transport pentru a reduce costurile şi emisiile poluante.

De altfel, în contextul în care raportarea transparentă a indicatorilor non-financiari a devenit obligatorie pentru companiile cu peste 500 de angajaţi, potrivit ordinului Ministerului de Finanţe din noiembrie 2018, firmele încep să pună mai mult preţ pe sustenabilitate.

„Modificarea modelului economic de valorificare a deşeurilor de ambalaje, de la 1 ianuarie 2019, va contribui la orientarea operatorilor economici spre soluţii circulare, care pot garanta scăderea cantităţii de ambalaje puse pe piaţa naţională, a poverii administrative şi fiscale (...).”

Această colaborare între companiile care activează în România va duce la creşterea numărului de alianţe strategice şi la consolidarea alianţelor deja existente pe piaţa autohtonă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO