Retail&Agrobusiness

Analiză: Doar 2 din 10 români cumpără lactate de la producători locali. Majoritatea preferă să le achiziţioneze din supermarketuri

Analiză: Doar 2 din 10 români cumpără lactate de la...

Autor: Cristina Bellu

09.02.2021, 10:16 307

Majoritatea românilor preferă să cumpere produse lactate din reţelele de supermarketuri sau hypermarketuri, în detrimentul pieţelor sau a magazinelor din proximitatea casei, arată un studiu privind consumul produselor lactate în rândul românilor realizat de Reveal Marketing Research.

Astfel, în medie, 57% dintre români preferă varianta supermaketurilor, comparativ cu doar 18% care merg la piaţă pentru a cumpăra lactate, şi cu 16% care preferă magazinele din apropierea casei.

Datele Reveal Marketing Research  arată că, în medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceştia au în medie un consum de lactate de 2-3 ori pe săptămână.

Cand vine vorba de categorii de produse preferate de români, pe primul loc se afla laptele – consumat zilnic de o treime din români (33%). Alte produse incluse de români în alimentaţia lor zilnică sunt iaurtul sau produsele de tip sana/chefir/lapte bătut (menţionate de 21%), untul (menţionat de 20%) şi brânza telemea (menţionată de 18%).

În ceea ce priveşte preferinţa pentru un anumit brand, 36% dintre români obişnuiesc să cumpere mereu acelaşi brand, indiferent de promoţiile de la raft, în timp ce 46% dintre aceştia afirmă că alternează aceleaşi branduri, în funcţie de promoţiile găsite în magazin. În schimb, doar 12% dintre români spun că îşi fac aprovizionarea cu produse lactate, în funcţie de promoţiile de la raft şi nu cumpără mereu aceleaşi brand.

Studiul, derulat de Reveal Marketing Research  pe un eşantion de 1.011 respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 19-25 ianuarie 2021, şi-a propus să investigheze şi schimbările aduse de pandemie în ceea ce priveşte criteriile de alegere a produselor lactate.

Pentru 60% dintre aceştia noul context nu a adus schimbări în comportamentele lor de achiziţie. Ei declară că în continuare cumpără aceleaşi produse lactate ca înainte de izbucnirea pandemiei. Restul de 40% declară că au avut loc nişte schimbări – 36% spun că pe lângă produsele pe care le cumpărau şi înainte, adaugă în coş şi produse pe care le consideră mai sănătoase iar 4% declară că acum cumpără alte produse decât înainte – produse considerate a fi mai sănătoase.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO