Retail&Agrobusiness

Analiză. Vânzările de electro-IT şi mobilă au trecut în teritoriu negativ în 2022 după ce în pandemie acestea au fost produsele-vedetă

Autor: Cristina Roşca

16.12.2022, 18:00 233

În 2020, primul an de criză sanitară, vânzările de astfel de articole de folosinţă îndelungată au crescut cu 7,8%, cea mai bună evoluţie dintre toate segmentele de comerţ offline analizate de INS Anul trecut, plusul a fost chiar mai accelerat, de 11,1%, conform aceleiaşi surse.

Vânzârile de electro-IT şi mobilă au trecut în teritoriu negativ în 2022, scăzând cu 0,1% în primele zece luni din an (cele mai recente date), după ce în pandemie acestea au fost produsele-vedetă. Datele de la Institutul Naţional de Statistică arată că în şase dintre primele zece luni din an, vân­ză­rile de astfel de articole de folosinţă îndelun­gată au fost pe minus, scăderea variind între 5% în aprilie şi 0,5% în septembrie. Această tendinţă şi schimbare de direcţie este confirmată şi de jucătorii din piaţă.

„În piaţa de electro-IT, în ansamblul său, au mers bine unele segmente, în timp ce altele sunt pe minus, cum ar fi aerul condiţionat. Vânzările de astfel de produse au scăzut în acest an versus 2021. Pe de altă parte, a crescut cererea pentru fiare de călcat şi staţii, după ce în pandemie nu a fost mare interes pentru astfel de articole. Merg bine segmentele care au scăzut în criza sanitară“, spunea la finalul primelor zece luni din an Raul Filip, director de achiziţii al retailerului Altex, liderul pieţei de electro-IT.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO