Retail&Agrobusiness

Analiză ZF. 10 ANI DIN VIAŢA COMPANIILOR-LIDER ÎN BUSINESS. Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj şi-a triplat businessul în ultimul deceniu

Analiză ZF. 10 ANI DIN VIAŢA COMPANIILOR-LIDER ÎN...

Autor: Cristina Roşca

08.04.2019, 20:00 352

♦ Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător român de cosmetice, şi-a majorat an de an businessul în ultimul deceniu, până la 236,5 mil. lei anul trecut. Astfel, în perioada 2009-2018 cifra de afaceri a companiei s-a triplat aproape, avansul având loc indiferent de contextul economic – criză sau perioadă de creştere. Compania a fost avantajată pe de-o parte de poziţionarea pe segmentul mediu de preţ – mai puţin afectat chiar şi în vremuri de criză. Pe de altă parte, producătorul de cosmetice are o vizibilitate bună în România dat fiind că este un brand cu o istorie de câteva zeci de ani. Totodată, Farmec Cluj-Napoca a acoperit în ultimii ani cele mai importante segmente de piaţă, de la produse pentru bărbaţi la dermatocosmetice şi de la segmentul de lux la cel de protecţie solară. Recent, compania a pătruns şi pe segmentul de machiaj. Iniţial, producătorul era activ doar pe segmentul de curăţenie şi pe cel de îngrijire a pielii.

♦ Produsele Farmec Cluj-Napoca sunt prezente atât în reţelele de tip supermarket, hipermarket, în farmacii (în cazul dermatocosmeticelor), dar şi în magazinele proprii. Producătorul de cosmetice din judeţul Cluj are şi o reţea de peste 25 de magazine de brand – Farmec şi Gerovital - la nivel naţional şi vrea să continue expansiunea. Primul magazin fizic de pe plan local a fost deschis în 2016, iar de atunci această reţea s-a dezvoltat continuu.

♦ Acestora li se adaugă magazinul online propriu şi unităţile deschise de parteneri peste graniţă. La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate în peste 30 de state, iar în Europa compania este prezentă cu 7 magazine.

♦ Farmec Cluj-Napoca se bate atât cu companii internaţionale precum L’Oreal sau Beiersdorf (Nivea), cât şi cu nume locale precum Cosmetic Plant.

 

ZF a început o serie de articole în care prezintă în câteva cifre-cheie modul în care au evoluat în ultimul deceniu companiile-lider de piaţă din economie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO