♦ Piaţa de panificaţie, de prăjituri şi patiserie este cea mai mare piaţă din industria alimentară, firmele realizând în 2023 o cifră de afaceri cumulată de circa 12 mld. lei (2,4 mld. euro) ♦ În acest domeniu creşte numărul de firme micro şi mici, semn că domeniul este atractiv pentru antreprenori. Marja de profit este la o medie de 9%, mult mai bună decât în urmă cu cinci ani.
Industria de panificaţie îşi continuă ritmul de dezvoltare accelerat, în condiţiile în care în ultimii ani sectorul a devenit tot mai atractiv pentru investitori români şi străini, care văd în România o oază bună de creştere în contextul în care materiile prime sunt la „poarta fabricii“.
„Facem o investiţie în producţie industrială a produselor de panificaţie, cu un grad extrem de mare de automatizare. Producem în România cu materie primă locală şi exportăm o mare parte din producţie în funcţie de categorie – 30% pentru o categorie şi până la 60% la o altă categorie“, a spus Viorel Ognean, director general, Lantmännen Unibake România, care are în derulare o investiţie de la zero în valoare de 100 de milioane de euro.
Deja Lantmännen Unibake produce în România, fiind principalul furnizor de chifle pentru marile lanţuri de restaurante fast-food, însă devine şi un jucător tot mai mare şi în retail, având în vedere că o parte a investiţiei a început să fie pusă în funcţiune.