Retail&Agrobusiness

Analiză ZF. Piaţa de peste 2 mld. lei a pâinii şi covrigilor creşte pe toate planurile: marii producători fac investiţii în fabrici, iar antreprenorii pariază pe brutării mici, de cartier cu care au împânzit oraşele

Analiză ZF. Piaţa de peste 2 mld. lei a pâinii şi...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

05.07.2025, 10:35 339

♦ Piaţa de panificaţie, de prăjituri şi patiserie este cea mai mare piaţă din industria alimentară, firmele realizând în 2023 o cifră de afaceri cumulată de circa 12 mld. lei (2,4 mld. euro)  În acest domeniu creşte numărul de firme micro şi mici, semn că domeniul este atractiv pentru antreprenori. Marja de profit este la o medie de 9%, mult mai bună decât în urmă cu cinci ani.

Industria de panificaţie îşi continuă ritmul de dezvoltare accelerat, în condiţiile în care în ultimii ani sectorul a devenit tot mai atractiv pentru investitori români şi străini, care văd în România o oază bună de creştere în contextul în care materiile prime sunt la „poarta fabricii“.

„Facem o investiţie în producţie industrială a produselor de panificaţie, cu un grad extrem de mare de automatizare. Producem în România cu materie primă locală şi exportăm o mare parte din producţie în funcţie de categorie – 30% pentru o categorie şi până la 60% la o altă categorie“, a spus Viorel Ognean, director general, Lantmännen Unibake România, care are în derulare o investiţie de la zero în valoare de 100 de milioane de euro.

Deja Lantmännen Unibake produce în România, fiind principalul furnizor de chifle pentru marile lanţuri de restaurante fast-food, însă devine şi un jucător tot mai mare şi în retail, având în vedere că o parte a investiţiei a început să fie pusă în funcţiune.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro