Retail&Agrobusiness

Analiză ZF - România preţurilor mici. Vânzările magazinelor de discount s-au triplat la aproape 3 miliarde de euro în mai puţin de un deceniu. În aceeaşi perioadă, comerţul alimentar în ansamblul său a avansat cu 20-30%

ANALIZĂ ZF

În vremuri de criză, cum este şi aceasta generată de pandemia de COVID-19, românii sunt mai prudenţi în achiziţii şi îşi cheltuie cu mai mare atenţie banii, motiv pentru care magazinele de discount ies câştigătoare.

În vremuri de criză, cum este şi aceasta generată de pandemia de COVID-19, românii sunt mai prudenţi în achiziţii şi îşi cheltuie cu mai mare atenţie banii, motiv pentru care magazinele de discount ies câştigătoare.

Autor: Cristina Roşca

11.07.2020, 00:00 238

♦ În România lanţurile de discount au deschis circa 50 de unităţi anul trecut, iar planurile pentru 2020 vizează o expansiune în acelaşi ritm ♦ Pe această piaţă sunt activi trei jucători mari - Lidl, Penny şi Supeco (un concept al Carrefour) ♦ Împreună, cei trei au peste 500 de magazine cu preţuri mici şi afaceri de aproape 3 mld. euro în 2019.

Magazinele de tip discount au început să se dezvolte în România acum mai bine de 15 ani, însă accelerarea expansiunii şi creşterea pu­ternică a businessului s-au văzut în special în ultima perioadă, mai ales după 2011, odată cu intrarea oficială pe piaţă a grupului german Lidl care a preluat operaţiunile Plus Discount. Acesta din urmă era tot un retailer de tip discount, însă era după cifra de afaceri unul dintre cei mai mici jucători din comerţul alimentar local. Între timp, Lidl a pariat pe o expansiune rapidă şi a ajuns pe locul trei în piaţă şi are drept ţintă poziţia de lider ocupată acum de compania-soră Kaufland. Doar anul trecut nemţii au deschis 24 de magazine, cel mai alert ritm de expansiune de la intrarea în România.

Un ritm similar de deschideri, de 20-25 de magazine noi pe an, are şi Penny care şi-a propus ca până în 2025 să ajungă la 400 de unităţi de tip discount în România. Şi Lidl menţine expansiunea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO