Retail&Agrobusiness

Analiză ZF. Un pariu de 1,5-2 mld. lei: cinci din cei zece jucători din comerţul modern dezvoltă mărci private româneşti într-o perioadă în care consumatorii vor să cumpere local

ANALIZĂ

Analiză ZF. Un pariu de 1,5-2 mld. lei: cinci din cei...

Autor: Cristina Roşca

05.12.2020, 22:01 518

♦ Mărcile private sunt un pariu mai vechi al jucătorilor din comerţul modern local, un pariu ce datează de circa 12-13 ani şi care a ajuns astăzi să le rotunjească încasările cu peste 15 mld. lei, conform calculelor ZF ♦ În ultimii ani, pe fondul unui apetit crescut al consumatorilor pentru „made in Romania“, au apărut şi mărcile private locale ♦ Aceste produse se remarcă în general prin preţul cu până la 30% mai mic, fapt ce le oferă un avantaj competitiv în faţa brandurilor consacrate care pot pierde atât spaţiu la raft, cât şi vânzări ca urmare a acestei iniţiative de dezvoltare a mărcilor private.

„Gusturi româneşti“, „Vreau din România“, „Cămara Noastră“, „Hanul Boieresc“ şi „Drag de România“ sunt mărcile private autohtone dezvoltate de jucă­to­rii din comerţul alimentar în ulti­mii ani pentru a capitaliza un trend existent de puţină vreme, acela al orientării consumatorilor către produse „made in RO“.

În contextul actual, marcat de pandemia de COVID-19, se remarcă un apetit chiar mai mare pentru astfel de bunuri, aşa că reţelele de magazine anunţă dezvoltarea portofoliului de mărci private româneşti, creşterea prezenţei la raft şi implicit majorarea vânzărilor. În prezent, vânzările celor cinci mărci private autohtone se ridică undeva la 1,5 - 2 mld. lei, conform estimărilor ZF care a luat în calcul contribuţia totală a brandurilor proprii în business şi importanţa celor româneşti în total. Loc de creştere există însă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO