Retail&Agrobusiness

Andrei Popescu, director general, Freshful by eMAG: Perioada sărbătorilor de iarnă de anul acesta a fost cea mai intensă de până acum. Am avut vânzări de patru ori mai mari decât Crăciunul trecut, am depăşit 3.000 de comenzi livrate într-o zi

Andrei Popescu, director general, Freshful by eMAG:...

Autor: Alexandra Matei

28.12.2022, 17:47 433

♦ În prag de sărbători, produsele cele mai comandate au fost în continuare cele de bază, precum ulei, făină, zahăr, fructe sau legume, însă foarte căutate au fost şi produsele sezoniere, precum cozonac, tobă, ingrediente pentru salată boeuf, dar şi fructele exotice, citricele şi dulciurile. ♦ Bonul mediu în această perioadă s-a ridicat la 330 de lei plus TVA, ceea ce înseamnă că în coşul de cumpărături s-au aflat puţin peste 20 de produse.

Pentru Freshful, unul dintre cele mai noi hipermarketuri online de pe piaţa locală, un proiect dezvoltat de eMAG, liderul retailului virtual local, luna decembrie din acest an a fost cea mai intensă perioadă de până acum.

Sărbătorile de iarnă, spune Andrei Popescu, director general al Freshful by eMAG, au adus hipermarketului online vânzări de patru ori mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În decembrie, precizează el, a fost depăşit pragul de 3.000 de comenzi livrate într-o singură zi.

„Perioada sărbătorilor de iarnă a fost cea mai intensă perioadă pentru noi. A fost primul Crăciun în care am ştiut exact cum merg lucrurile în această perioadă, pentru că în toamna lui 2021 abia ne lansam. Ne-am pregătit cu trei luni înainte. Ştiam că va fi multă agitaţie, mult interes pentru cumpărăturile de Crăciun. Am avut vânzări de patru ori mai mari decât anul trecut în perioada sărbătorilor. În cea mai bună zi, am depăşit 3.000 de comenzi livrate”, a spus pentru ZF Andrei Popescu, director general, Freshful.

Pentru a putea atinge acest nivel, menţionează el, echipa Freshful s-a asigurat că are resursele necesare pentru a livra acest număr de comenzi în prag de sărbători.

Înainte de a începe febra cumpărăturilor de Crăciun, au fost aduşi atât noi livratori, cât şi oameni care pregătesc comenzile, astfel că în echipa Freshful sunt acum peste 650 de angajaţi, dintre care aproximativ 300 sunt livratori.

Totodată, pentru a gestiona comenzile din această perioadă, mai spune directorul general al Freshful, a fost extins programul de livrare, de la 8 dimineaţa până la ora 24. Mai mult, a fost adăugată în aplicaţie o funcţionalitate nouă – Estimated Time of Arrival -, care îi oferă clientului un interval mai precis de livrare.

În prag de sărbători, produsele cele mai comandate au fost în continuare cele de bază, precum ulei, făină, zahăr, fructe sau legume. Foarte căutate sunt şi produsele sezoniere, precum cozonac, tobă, ingrediente pentru salată boeuf, dar şi fructele exotice, citricele şi dulciurile.

Totodată, subliniază Andrei Popescu, clienţii au comandat foarte multă apă la bax, pentru a evita căratul, şi şi-au construit comenzile în jurul acestui produs.

„Anul trecut am văzut cam ce se comandă cel mai mult în această perioadă şi ne-am pregătit mai bine. Am pregătit o selecţie de peste 20 de tipuri de cozonac. Am avut cozonaci pentru toate buzunarele – de la 20 de lei până la 150 de lei.”

Bonul mediu în această perioadă s-a ridicat la 330 de lei plus TVA, ceea ce înseamnă că în coşul de cumpărături s-au aflat puţin peste 20 de produse.

În decembrie, mai spune el, traficul din Bucureşti a fost un test al nervilor pentru toată lumea. Oamenii, crede directorul general al Freshful, s-au gândit cum pot elimina deplasările care nu sunt strict necesare şi astfel au încercat să găsească metode prin care să îşi facă cumpărăturile, apelând la online, iar astfel au reuşit să salveze timp în această perioadă încărcată.

Freshful are în prezent o flotă de 150 de maşini, care au parcurs circa 4 milioane de kilometri în 2022 pentru a livra comenzile clienţilor.

Hipermarketul online are în acest moment 65.000 de clienţi unici, care au făcut, în 2022, peste 455.000 de comenzi. Cei mai mulţi, menţionează el, au dezvoltat o obişnuinţă şi comandă cam o dată pe săptămână.

În 2023, spune Andrei Popescu, Freshful se va concentra foarte mult pe zona de selection şi pricing. În acest moment, hipermarketul are circa 20.000 de produse – au fost eliminate cele care nu se vindeau şi au fost aduse în gamă produse care au fost cerute.

„Rămânem în zona de mici producători, pentru că astfel de produse merită să ajungă în casele oamenilor”, a mai adăugat acesta.

Directorul general al Freshful spune că principalele îngrijorări pentru anul care vine sunt puterea de cumpărare, care a fost o mare provocare şi în 2022, dar şi ceea ce se întâmplă pe piaţa muncii.

În 2023, hipermarketul online îşi propune înceapă demersurile pentru al doilea depozit. Acesta, precizează Andrei Popescu, este un proiect care se află deocamdată doar pe hârtie şi pe care speră să îl realizeze în 2024. Al doilea depozit, adaugă el, ar însemna o investiţie de circa 10 mil. euro.

„Freshful este astăzi exact cum ni l-am imaginat la început. Planurile pe care ni le-am propus le-am realizat. Deşi interesul pentru online nu mai este la fel de mare ca în perioada pandemiei, oamenii au descoperit şi au înţeles că online-ul îi poate ajuta destul de mult. Suntem mulţumiţi de rezultatele pe care le avem după primul an de la lansare”, a mai spus directorul general al Freshful by eMAG.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO