Brandul de încălţăminte Bata iese din România după aproape două decenii. Francizatul, antreprenorul Eugen Păturan, a închis recent ultimele trei magazine.
„Am închis ultimele trei magazine Bata pe care le mai aveam în România, e vorba de cele din mallurile Băneasa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi de cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu operam în franciză şi nu mă mai potriveam cu consumatorul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potriveam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune omul de afaceri.
În cel mai bun moment, pe piaţă existau 12 magazine sub acest brand pe plan local, numărul lor reducându-se treptat începând cu 2013-2014. Apoi, pandemia a venit să dea lovitura definitivă businessului. „Mallurile m-au pus să plătesc chirie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului.“
Astfel, în prezent, Eugen Păturan mai are în portofoliu doar brandul AW Lab, operat tot în franciză, conform celor mai recente date ZF. Acum circa doi ani el avea trei francize - Bata, New Balance şi AW Lab. Magazinele New Balance au fost însă închise şi ele.
Compania Evoline Impex opera toate operaţiunile pentru toate brandurile şi ajunsese în cel mai bun moment, 2018, la afaceri de 30 mil. lei. Apoi a început declinul până la 13 mil. lei în 2020, primul an de pandemie.