Retail&Agrobusiness

Antreprenori locali. Antreprenorul Eugen Păturan renunţă la franciza Bata după aproape 20 de ani şi închide ultimele trei magazine. Relaţia cu francizorul şi pandemia sunt motivele din spatele deciziei

Antreprenori locali. Antreprenorul Eugen Păturan...

Autor: Cristina Roşca

23.12.2021, 00:07 3082

Brandul de încălţăminte Bata iese din România după aproape două decenii. Francizatul, antrepre­no­rul Eugen Păturan, a închis recent ultimele trei magazine.

„Am închis ultimele trei ma­gazine Bata pe care le mai aveam în România, e vorba de cele din mal­lurile Băneasa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi de cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu operam în franciză şi nu mă mai potriveam cu consu­ma­torul. Trebuia să iau ce marfă îmi dă­dea francizorul şi nu ne mai potri­veam ca modele, aşa că nu mă pu­team mişca“, spune omul de afaceri.

În cel mai bun moment, pe piaţă exis­tau 12 magazine sub acest brand pe plan local, numărul lor reducân­du-se treptat începând cu 2013-2014. Apoi, pandemia a venit să dea lovitura definitivă businessului. „Mallurile m-au pus să plătesc ch­irie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului.“

Astfel, în prezent, Eugen Păturan mai are în portofoliu doar brandul AW Lab, operat tot în franciză, conform celor mai recente date ZF. Acum circa doi ani el avea trei francize - Bata, New Balance şi AW Lab. Magazinele New Balance au fost însă închise şi ele.

Compania Evoline Impex opera toate operaţiunile pentru toate brandurile şi ajunsese în cel mai bun moment, 2018, la afaceri de 30 mil. lei. Apoi a început declinul până la 13 mil. lei în 2020, primul an de pandemie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO