Retail&Agrobusiness

Anul contrastelor în comerţul modern: Discounterii cresc accelerat, dar se simte o încetinire a ritmului la supermarketuri şi proximitate

Anul contrastelor în comerţul modern: Discounterii...

Autor: Cristina Roşca

04.06.2022, 21:02 10057

Cele zece reţele de comerţ modern din România şi-au majorat anul trecut afacerile cu 9,3%, până la 83,5 mld. lei. Astfel, în general, vânzările au continuat să crească, susţinute de expansiune, dar apetitul de consum a fost mai temperat ca în 2020, când oamenii au stat acasă şi au cheltuit mai mult pe alimente, produse de îngrijire personală sau a locuinţei.

Totodată, se remarcă diferenţe majore în evoluţie – discounterii cresc accelerat, în timp ce se simte o încetinire a ritmului la supermarketuri şi proximitate modernă. Mai exact, patru companii au creşteri de peste 10% – Metro Cash&Carry, Lidl, Auchan şi Penny –, alte trei şi-au majorat businessul cu sub 4% – Carrefour (la nivel de grup), Mega Image şi Selgros –, iar Cora e pe minus. Kaufland şi Profi au ritmul de creştere de 8,9% şi respectiv 7,7%.

Astfel, cei doi discounteri locali mari Lidl şi Penny au crescut cu circa 15% fiecare. Şi totuşi, chiar şi în cazul acestor companii ritmul este mai lent ca în 2020.

Per total, datele ilustrează că încă de anul trecut apetitul de consum e mai redus, în contextul în care 2021 a fost marcat de pandemie pe de-o parte şi de inflaţie pe de alta. Creşterile de preţuri au început să fie simţite în buzunar de către consumatori din a doua parte a anului trecut, dar acela a fost doar un început timid. Inflaţia a explodat în 2022, an afectat şi de războiul din Ucraina, aşa că rămâne de văzut cum vor arată cifrele jucătorilor din comerţul modern la final de an.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO