Retail&Agrobusiness

Anul trecut, Kaufland a generat valoare adăugată directă în România de aproximativ 461,7 mil euro. Retailerul german a oferit, în 2019, un număr de 12.500 de locuri de muncă

Anul trecut, Kaufland a generat valoare adăugată...

Autor: Dorin Oancea, Mediafax

09.06.2020, 17:25 126

Anul trecut, Kaufland a generat valoare adăugată directă în România de aproximativ 461,7 milioane de euro, oferind 12.500 de locuri de muncă cu normă întreagă şi susţinând aproape 48.000 de locuri de muncă în economie, anunţă compania. 

Cifra de afaceri a retailerului este aproximată la circa 11,87 miliarde lei. Compania spune că 85% din produsele de la raft sunt provenite de la furnizori români, iar din fiecare leu cheltuit la casă, 66% merg direct către afaceri româneşti.

Kaufland este primul retailer care îşi reduce drastic consumul de plastic. Încă din 2018, compania întâmpină comunitatea cu soluţii proprii inovatoare prin lansarea unui concept de magazine realizate după o strategie anti-plastic. Acest demers presupune eliminarea a peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosinţă utilizate. Cuantumul investiţiei în astfel de proiecte inovatoare, dar şi în altele de modernizare pentru extinderea reţelei Kaufland ajunge la aproximativ 807 milioane lei.

„Suntem în România din 2005 şi cu siguranţă putem spune că am construit o comunitate prin fiecare plus pe care l-am adus anual. Ne-am creat o echipă mare care joacă un rol semnificativ în succesul Kaufland, formată nu doar din angajaţii noştri ci şi din parteneri locali, din toate părţile ţării, care ne ajută să oferim produse întotdeauna proaspete şi de cea mai înaltă calitate. În plus, am construit proiecte de impact alături de organizaţii conduse de aceeaşi dorinţă ca si noi: de a face lucrurile să funcţioneze şi mai bine. Vom continua să investim în România şi să ne consolidăm poziţia de lider. Viziunea noastră este de a avea 160 de magazine până în 2024”, declară Marco Hößl, Director General Kaufland România.

Salariul net minim la Kaufland este cu 60% peste salariul net minim oferit la nivel naţional. În fiecare an, compania creşte venitul minim în companie, în prezent ajungând la 3.650 lei brut, la care se adaugă şi tichetele de masă, sumă ce poate creşte în funcţie de specificul socio-economic al fiecărei regiuni din ţară.

Compania plătit taxe de peste 615 milioane lei, în anul calendaristic.

Pentru al doilea an consecutiv, compania a fost desemnată „Cea mai sustenabilă companie din România”, în urma publicării rezultatelor singurului şi celui mai complex studiu – Romanian CSR Index - care analizează nivelul de implicare a companiilor în politicile de mediu, dar şi din punct de vedere economic şi social.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO