Retail&Agrobusiness

Ar fi cea mai mare surpriză: Biedronka, cel mai mare retailer polonez vrea să atace piaţa românească. „Ţara în care am dori să mergem este România”

Ar fi cea mai mare surpriză: Biedronka, cel mai mare...

Autor: Florentina Niţu

21.02.2020, 18:50 6493

Directorul grupului portughez, Jeronimo Martins, care deţine Biedronka, cel mai mare retailer din Polonia, a anunţat vineri că vor să se extindă şi pe alte pieţe, principala ţintă fiind România.

„Ţara în care am dori să mergem este România, dar încă nu ştim dacă acest lucru se va întâmpla în acest an sau anul viitor”, a spus Soares dos Santos, CEO al Biedronka, potrivit Reuters.

El nu a precizat dacă aceasdtă extindere va fi făcută pe cont propriu sau achiziţia unei companii deja prezente în România.

De mai mult timp, pe piaţa românească se discută faptul că reţeaua Profi ar putea fi ţinta unei achiziţii, mai ales că fondul de investiţii Mid Europa, care deţine Profi, vine din Polonia.

„A venit momentul să trecem graniţele Poloniei”, au spus reprezentanţii companiei într-o conferinţă de presă, adăugând că şi-au consolidat poziţia pe piaţa supermarketurilor din Polonia. Jeronimo Martins este al doilea cel mai mare retailer din Portugalia, conform Reuters. În Polonia, Biedronka are o cotă de piaţă de 20% din comerţul alimentar, potrivit Euromonitor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO